شناسهٔ خبر: 36830990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز عملیات الحشد الشعبی برای پاکسازی جنوب سامراء از عناصر داعش

نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» به همراه سایر نیروهای نظامی و امنیتی عراق عملیاتی را در جنوب سامراء آغاز کرده‌اند تا این منطقه را از لوث عناصر داعش پاکسازی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق امروز جمعه عملیاتی را در جنوب سامراء واقع در استان صلاح الدین (مرکز عراق) آغاز کردند.

الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک گروه مشترک متشکل از لشکر 41 الحشد الشعبی، الحشد العشائری، پلیس فدرال و پلیس محلی در راستای عملیات سامراء، عملیات تفتیش و تعقیب باقی‌مانده‌های داعش را آغاز کردند».

خبرگزاری «العهد» گزارش داد که این عملیات مشترک الحشد و سایر نیروهای نظامی و امنیتی عراق، در منطقه یثرب و تل الذهب واقع در جنوب سامراء آغاز شده است.

الحشد تأکید کرد که اطلاعات دقیقی درباره محل اختفای عناصر داعش در این مناطق به دست آنان رسیده و به همین دلیل، این عملیات را آغاز کرده‌اند.

در پایان این بیانیه تصریح شد، این عملیات تا زمان تأمین امنیت کامل این منطقه و پاکسازی آن از وجود هسته‌های داعش ادامه خواهد داشت.

در همین ارتباط، سرویس اطلاعات عراق از بازداشت یکی از فرماندهان برجسته داعش در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

در بیانیه این سرویس آمده است که نیروهای اطلاعات عراق موفق شدند در جریان یک عملیات دقیق اطلاعاتی، یکی از عناصر داعش را در «الرمادی» بازداشت کنند.

این تروریست، یکی از مسئولان امنیتی داعش بوده که بر اساس احکام ماده چهار تروریسم، تحت تعقیب بوده است.

مسئله حملات داعش و طرح‌های این گروه تروریستی با توجه به وضعیت امنیتی نامناسب عراق و بهره‌برداری از تظاهرات مردمی این کشور، مجددا مطرح شده است.

ناظران می‌گویند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی به ویژه امارات عربی متحده و عربستان سعودی قصد دارند بار دیگر، داعش را به عراق بازگردانند تا بتوانند طرح‌های خود را پیاده کنند.

«حافظ آل بشاره» از کارشناسان مسائل امنیتی عراق با اشاره به توطئه آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه این کشور، گفت که قرار بوده است آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده، عناصر داعش را وارد بغداد کنند، ولی طرح آنان ناکام مانده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما