شناسهٔ خبر: 36830878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دشمن به‌دنبال نفوذ در دانشگاه است/ لزوم تلاش مسؤولان برای جلب اعتماد مردم

امام جمعه کرمانشاه گفت: هدف دشمنان نفوذ در دانشگاه است و مسؤولان و اساتید و دانشجویان باید با تمام وجود مراقب باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به روز 16 آذر، روز دانشجو، خطاب به مسؤولان و اساتید دانشگاه‌ها، اظهار داشت: خروجی دانشگاه‌های ما باید مکتب و اسلام باشد و دانشجویان ما باید مکتبی باشند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امام(ره) کلید سعادت کشور را در دست معلم و دانشجو می‌دانست، گفت: دانشجو مغز جامعه است و آینده جامعه در دستان آنهاست، چرا که آن‌ها در آینده مسؤولیت‌ها را برعهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مقدرات مملکت در دست جوانان است، افزود: هدف دشمنان نفوذ در دانشگاه است و مسؤولان و اساتید و دانشجویان باید با تمام وجود مراقب باشند.

علما ادامه داد: دشمن به جوانان ما چشم طمع دارد و امام راحل(ره) می‌فرمود، هدف دشمن نفوذ در فکر جوان‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با یادآوری ایام 10 ربیع‌الثانی وفات حضرت معصومه(س)، 18 آذر سالروز شهادت سرتیپ خلبان احمد کشوری و معرفی عراق توسط سازمان ملل به عنوان متجاوز در جنگ تحمیلی و نیز سالروز رحلت آیت‌الله العظمی گلپایگانی، 20 آذر سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب بر اهمیت این ایام و بزرگداشت این شخصیت‌ها تأکید کرد.

وی با بیان گوشه‌هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) و شخصیت والای ایشان در خصوص اقدامات این امام معصوم در مبارزه با شبهات، فعالیت‌های سری ایشان، ایجاد شبکه ارتباطی با محبین اهل بیت(ع)، حمایت مالی از یارانشان پرداخت و بیان کرد: ایشان علی‌رغم تمام محدودیت‌ها شاگردان بزرگی تربیت کردند و در خیلی از بلاد اسلامی نماینده داشتند و تفکر اسلامی را ترویج می‌کردند.

علما اظهار داشت: مردم و کسانی‌که فرزندانشان را در راه این وطن داده‌اند به امام و رهبری اعتماد داشتند که این کار را کردند و مسؤولان نیز باید اعتماد مردم را جلب کنند.

وی در پایان، با اشاره به اهمیت صداقت در عمل و گفتار و امانتداری، همگان را به تقوا و پرهیزکاری فرا خواند.

انتهای پیام/پ/ر

نظر شما