شناسهٔ خبر: 36830831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر هیات بلند پایه وزارت بهداشت پاکستان به ایران

تهران- ایرنا- هیاتی بلند پایه از وزارت بهداشت پاکستان از نظام سلامت ایران بازدید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این بازدید، قائم مقام وزیر بهداشت پاکستان به همراه ۱۰ نفر از مدیران ارشد وزارت بهداشت پاکستان از ایالت های بلوچستان، پنجاب، هند، گیلگلیت و بلوچستان و خیبر رئیس با برخی از معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت ایران دیدار خواهند داشت.

همچنین در این سفر یک هفته ای، هیات پاکستانی ضمن بازدید از شبکه های بهداشتی و درمانی شهرستان های تبریز و ساری به منظور آشنایی با نظام شبکه شامل برنامه پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت، با روسای دانشگاه هاو مدیران و روسای شبکه های بهداشت، مرکز جامع سلامت در استان های  آذربایجان شرقی و مازندران در زمینه همکاری های دوجانبه به بحث و تبادل نظر می پردازند.

همچنین در این سفر الله بخش ملک قائم مقام وزارت بهداشت  پاکستان در سفر به مشهد مقدس. ضمن دیدار با رئیس و مدیران آن دانشگاه، از دستاوردها و خدمات نظام سلامت در استان خراسان رضوی بازدید خواهد کرد.

گفتنی است هیات مذکور با معاون کل وزارت بهداشت و معاونین بهداشت و آموزشی، مدیر عامل و مدیران بیمه سلامت، مدیر کل همکاری های بین الملل و مشاور وزیر در امور بهداشتی ملاقات نموده و در خصوص همکاری دوجانبه گفتگو می کنند.

شایان ذکر است این سفر به دنبال ملاقات وزیر بهداشت کشورمان با وزیر بهداشت پاکستان در هفتاد و دومین مجمع جهانی سلامت در اردیبهشت ماه سال جاری در ژنو و در پی توافقات دو وزیر جهت گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف سلامت انجام می شود.


 

نظر شما