شناسهٔ خبر: 36830661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دفاع رهبری از دولت در تاریخ می‌ماند

کارشناس اقتصادی با اشاره به دفاع رهبر انقلاب از تصمیم سران قوا درباره نرخ بنزین، گفت: دفاع رهبری از دولت در تاریخ می‌ماند؛ این اقدام یکی از فرازهای ۳۰ ساله رهبری ایشان بود که در موقعیتی خطیر وارد شدند و گفتند که از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اکبر ترکان در برنامه زنده تلویزیونی که به ابعاد موضوع سهمیه بندی سهمیه‌بندی بنزین پرداخته بود، اظهار داشت: بعضی از دولتمردان و مسئولان در جریان این اصلاح قیمتی ‌نبودند، کما اینکه به محض اینکه این اتفاق افتاد، همه گفتند «کی بود کی بود، من نبودم».

وی ادامه داد: وزیر نفت پیش از این و پیش از سهمیه بندی بنزین، اعلام کرده بود که هیچ اتفاقی در راه نیست و اینها موجب‌ سلب اعتماد مردم می‌شود، به هر حال وزیر نفت آدم اول این کار است و وقتی چنین حرفی را می‌زند یا اطلاع نداشته است یا اینکه نمی‌دانست زمان اجرای آن چه زمانی است و این مناسب نبود.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: لازم بود قبل از اجرای این تصمیم در مورد آن با مردم گفت‌‌و‌گو می‌شد، با آنها حرف زده می‌شد، نظرات مختلف گرفته می‌شد، مگر‌ می‌خواستیم کار بی تربیتی کنیم‌ که یواشکی تصمیم بگیریم و اجرا کنیم؟

وی ادامه داد: باید این مورد اصلاح نرخ بنزین را به بحث می‌گذاشتیم، موضوع باز می‌شد و همه نظر می‌دادند و بعد هم می‌توانستیم جمع بندی کنیم، من مطمئنم که اغلب کارشناسان کشور با بحث موضوع اصلی اصلاح نرخ بنزین موافق هستند، اما در شیوه اجرای آن حرف دارند.

ترکان بیان کرد: ما می توانستیم این موضوع را به بحث بگذاریم، اما متأسفانه اطلاع رسانی نشد و مردم قانع نشده بودند، حتی فرهیختگان جامعه هم یک مرتبه با اتفاقی مواجه شدند که خودشان نمی‌دانستند؛ البته من از بعضی مقامات اصلی کشور که اعلام کردند «من هم از زمان اجرای اصلاح نرخ بنزین خبر نداشتم» تعجب کردم، این دیگر اصلاً قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: به هر حال اصلاح نرخ سوخت در زمان مناسبی انجام نشد، باید از سال اول دولت آقای روحانی آغاز می‌شد و با یک شیب جلو می‌رفت؛ زمان این کار نامناسب بود و همچنین کار توجیهی صورت نگرفته بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به دفاع رهبر معظم انقلاب از تصمیمات سران قوا درباره اصلاح نرخ بنزین، تأکید کرد: دفاع رهبری از دولت در تاریخ می‌ماند؛ این اقدام یکی از فرازهای 30 ساله رهبری ایشان بود؛ مقام معظم رهبری در موقعیتی خطیر وارد شدند و گفتند که من از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنم.

ترکان اظهار کرد: روز بعد از اجرای‌ طرح اصلاح قیمت بنزین، طرح‌های چند فوریتی به میان آمد و می‌خواستند جلوی این کار را بگیرند و شاید در قدم بعدی پای رئیس‌جمهور هم به میان می‌آمد، اگر این اتفاق می‌افتاد کشور دچار اخلال مدیریتی می‌شد، همان موقع‌ مقام معظم رهبری وارد صحنه شدند و تصمیم را اعلام کردند، ایشان برای این کار هزینه دادند؛ معمول این است جامعه وقتی چیزی را می‌گوید‌، یک فرد روحانی مانند مقام معظم رهبری نمی‌گوید که من از این دفاع می‌کنم و بار را بر دوش بگیرد، ولی این اقدام رهبر انقلاب یکی از فرازهای 30ساله ایشان بود و کشور آرام شد و اوضاع مدیریت شد و کارها به روال عقلایی افتاد و حالا می‌شود اصلاح و اقدام کرد و این اقدام مقام معظم رهبری نباید از حافظه‌ها برود.

برچسب‌ها:

نظر شما