شناسهٔ خبر: 36830332 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مخالفان خواستار استعفای دولت هند به دلیل افزایش 10 برابری قیمت پیاز هستند

طی سه ماه گذشته قیمت پیاز در هند افزایش یافته و به همین دلیل حزب مخالف دولت در این کشور خواستار استعفای دولت نخست‌وزیر این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، طی سه ماه گذشته قیمت پیاز در هند به شدت افزایش یافته و همین دلیل باعث شده است که حزب مخالف در کنگره این کشور خواستار استعفای دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور، به دلیل عدم توانایی در کنترل قیمت پیاز شده است.

تلاش‌های دولت هند در محدود کردن صادرات و همچنین جلوگیری از انبار کردن پیاز نتوانسته جلوی افزایش قیمت را بگیرد و هم‌اکنون دهلی نو مجبور است که از مصر و ترکیه پیاز وارد کند.

نماینده کنگره هند با در دست داشتن سبدهایی پر از پیاز در پارلمان این کشور دست به اعتراض زدند. قیمت پیاز در برخی مناطق هند به 3 دلار در هر کیلو معادل 36 هزار تومان رسیده است که 10 برابر میزان معمول است.

نمایندگان کنگره هند در اعتراض خود پلاکاردهایی در دست داشتند که نوشته بود: افزایش قیمت بی‌سابقه مواد غذایی و صیفی‌جات در دولت مودی. یا در یک پلاکارد دیگر آمده است دیگر به دولت مودی نیاز نداریم؛ چراکه به افزایش قیمت مبتلا شده است.

چیدام باران، وزیر اقتصاد سابق هند و یکی از نمایندگان کنگره این کشور می‌گوید: اقتصاد هند می‌تواند از روند افت رشد اقتصادی خارج شود، اما این دولت توانایی این اقدام را ندارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتظار می‌رود در آینده نزدیک قیمت پیاز در هند همچنان بالا بماند. 

هیات توسعه باغبانی هند می‌گوید: علی‌رغم اقدام دولت در واردات پیاز از ترکیه، افغانستان و مصر اما بعید به نظر می‌رسد که بتواند کمبود پیاز را جبران کند. در ماه اکتبر شاهد افزایش تورم در هند بوده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما