شناسهٔ خبر: 36830158 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های پایتخت | آغاز آزمایشی در دو خط شلوغ

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های پایتخت و راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه در این زمینه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پیمان سنندجی درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس گت: در حال حاضر آمار دقیق در این زمینه مشخص نشده و در حال بررسی موضوع هستیم، ولی با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیش‌بینی شده است. یکی از این راهکارها امکان خریدن صندلی برای مسیرهای خاص است که این سیستم DRT نام دارد.

سنندجی ادامه داد: برای مثال، مسیر میدان ونک به آزادی در ساعت‌های اوج ترافیک مسافر زیادی دارد ولی در ساعت عادی تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس، می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. یعنی مسافران می‌توانند از ساعات ۷ تا ۷:۱۰ یک صندلی برای خود خریداری کنند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران بیان داشت: سیستمی هم در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راه‌اندازی شود. البته نرخ بلیت این صندلی‌ها کمی بیشتر از اتوبوس‌های معمولی است، ولی راهکار مناسب با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود.

سنندجی تاکید کرد: خریدن صندلی و رزرو آن سبب می‌شود متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش‌بینی کنیم. ضمن اینکه رانندگان اتوبوس‌ مجبور نمی‌شوند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران، برای مسیر نیایش به جنت‌آباد و ونک به‌ آزادی در ساعت‌های خاص که مسافر زیاد دارند، فروش صندلی‌های اتوبوس به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد و مسافران می‌توانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوس‌های بین‌شهری صندلی رزرو کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش ظرفیت اتوبوس‌ها در پایتخت ساماندهی اتوبوس‌های دربستی مربوط به سرویس ادارات را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس بررسی‌ها، مسیرهای مشابه که تعداد مسافران اتوبوس‌های آن کم است، ادغام می‌شود و همه مسافران را یک اتوبوس جابه‌جا می‌کند.

نظر شما