شناسهٔ خبر: 36830136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان: فتنه جدید دشمن سوار شدن بر موج مطالبات مردمی است

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه فتنه جدید دشمن سوار شدن بر موج مطالبات مردمی است گفت: مسئولان باید کمر همت ببندند و بدانند در حد امکانات کار کردن هنر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا در همه امورات زندگی از جمله محل کار، خانه و محله لازم است.

وی با بیان اینکه از آنچه خدا راضی ندارد دست برداشته و تقوا پیشه کنید گفت: جهل و نادانی انسان را به نابودی می‌کشاند و اسلام در مرحله اول علم را آورد.

خطیب جمعه کرمان با یادآوری اینکه نخستین آیات نازل شده قرآن صحبت از علم، قلم و تعلیم دارد و تعلیم انسان در ردیف خلقت انسان است افزود: انسان با علم تولدی دیگر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه علم منحصر در علم دین نیست و کل عالم بشری در اختیار انسان است و در همه زمینه‌ها امکان توسعه علم وجود دارد گفت: علم باید در مسیر صحیح قرار گرفته شود و با عمل همراه باشد.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه خداوند متعال حاکم مطلق بر عالم است بنابراین نباید زیر بار ظلم طاغوت رفت بیان کرد: رزق و روزی و هر آنچه بخواهیم بدست خدا است پس نباید تسلیم کسانی شد که راه غیر خدا را می‌روند.

وی با بیان اینکه حق را دانستن و منکر حق شدن درد زمانه امروز است گفت: دانشمندانی هستند که علم آنها در مسیر اهداف شیطانی قرار گرفته است و کشورهایی با استفاده از آنها در دنیا ظلم و کشتار و تجاوزگری می‌کنند.

خطیب جمعه کرمان با تاکید بر اینکه علمی که در مسیر الهی قرار نگیرد در جامعه مفسده ایجاد می‌کند افزود: خداوند ظالمان و ستمگران را هدایت نخواهد کرد چرا که آنها نمی‌خواهند در مسیر خدا باشند.

خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه شهر کرمان با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) همانند مادرش حضرت زهرا(س) و عمه‌اش حضرت زینب(س) برای دفاع از ولایت مسیر طولانی را طی کرد و امروز آستان مقدس آن حضرت محور عالم است و علوم اسلامی از قم به دنیا صادر می‌شود.

وی با تسلیت ایام شهادت شهید دستغیب گفت: این شهید از علمای بزرگ بود و شدت خباثت منافقین باعث شد پیرمردی نورانی و عالمی فرزانه در اوج مظلومیت به شهادت برسد.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه در این هفته سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است افزود: گزارش‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و باید این شورا خروجی خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضع فرهنگی جامعه مطلوب نیست گفت: باید دید عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی چقدر توانسته در مقابل توطئه دشمنان موفق باشد.

خطیب جمعه کرمان با تبریک 16 آذر روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان ما در عرصه‌های مختلف انقلاب پیش‌قدم بودند و لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر کشیدند و شهدای دانشجو با تقدیم خون خود مسیر انقلاب را هموار کردند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی کشور از دانشجویان سرچشمه می‌گیرد افزود: اگر چه بعضی‌ها خواستند با اقدامات ساختارشکنانه چهره دانشگاه را تخریب کنند اما دانشگاه و دانشجویان ما همیشه پای انقلاب بودند.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما بر دهان آمریکا مشت زدند گفت: دشمن برای دانشجویان برنامه‌های زیادی تعریف کرده و این توطئه استکبار است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ناشی از کم‌کاری و بی‌تدبیری‌ها است بیان کرد: فشار سنگین دشمن بر کشور وارد شده اما باید با پرکاری توطئه دشمن را نابود کرد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه در مشکلات امروز جامعه گروه‌های جهادی و مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد گفت: در تهاجم فرهنگی تلفات بسیار سنگین است و باید با محوریت قرار دادن مساجد در محلات جلوی توطئه دشمن را گرفت.

وی با اشاره به اینکه فتنه جدید دشمن استفاده از مطالبات مردمی و سوار شدن بر این موج به دست اشرار است افزود: در لبنان و عراق دولت استعفا کرد و در ایران نیز همین برنامه را داشتند که با شکست روبه‌رو شدند.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه وقتی وارد میدان شدند نتوانستند مطابق برنامه خود پیش بروند اما تخریب زیادی در کشور داشتیم گفت: مردم ما باید با افزایش بصیرت خود در حل مشکلات جامعه پیش‌قدم باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با فشار اقتصادی می‌خواهد ما را تسلیم کند و باید هوشیار باشیم بیان کرد: مسئولین کمر همت را ببندید و بدانید در حد امکانات کار کردن هنر نیست.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه مسئولان نباید در کار کردن برای مردم شب و روز بشناسند گفت: کسانی که در خودشان صلاحیت نمی‌بینند بین خود و خدا در انتخابات وارد نشوند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز به این مسئله تاکید کردند افزود: در بیان حدیثی از پیامبر در درس خارج فقه فرمودند «پیامبر(ص) به ابوذر فرمود تو مرد ضعیفی هستی و سرپرستی یتیم را به عهده نگیر و کار را به کسی واگذار کن که توانایی داشته باشد».

شیخ‌بهایی با بیان اینکه مردم حب و بغض‌ها را کنار گذاشته و آنکه صلاحیت بهتری دارد را انتخاب کنند گفت: هفته‌ها است که اسرائیل فلسطینی‌ها را مورد اصابت گلوله‌ها قرار داده و کشتار مردم بی‌گناه را انجام می‌دهد و حمایت از مظلومان همیشه مورد تاکید اسلام و بزرگان دین ما بوده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شهر کرمان توجه داشته باشند که در فصل بارندگی هستیم و سیل خبر نمی‌کند افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از سیل باید در شهر انجام شود و اقدامات انجام شده در این خصوص را به مردم گزارش دهند و مردم نیز مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام/511/ ت

برچسب‌ها:

نظر شما