شناسهٔ خبر: 36830100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هیچ حزب یا گروهی از من دعوت نکرده است/اگر لیست عدالتخواه وجود داشته باشد، می‌مانم و ادامه می‌دهم

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: هیچ حزب و گروهی از من دعوت نکرده است که شرکت کنم، من فقط آمده‌ام تا به مردم بفهمانم که دعوای اصلی کجا است، اگر لیست عدالت‌خواهی وجود داشته باشد می‌مانم و ادامه می‌دهم، اگر این چنین فهرستی نباشد و دعوا بر سر کنسرت و ساسی مانکن باشد احساس می‌کنم نباید بمانم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید حسینی در حاشیه ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد، در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: معمولاً رسم است که می‌گویند مردم از ما دعوت کرده‌اند تا در انتخابات شرکت کنیم، برعکس هیچ‌کس از من دعوت نکرده و حتی افرادی مانند پزشکان و مافیای کنکور به من می‌گویند که در انتخابات شرکت نکن، چون رأی نمی‌آورید.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: من چون رأی نمی‌آورم و آن‌ها گفته‌اند شرکت نکن، شرکت کرده‌ام هیچ حزب و گروهی از من دعوت نکرده است که شرکت کنم، من فقط آمده‌ام تا به مردم بفهمانم که دعوای اصلی کجاست.

وی با اشاره به اینکه دعوای اصلی در کشور گمشده است، عنوان کرد: دعوای اصلی بر سر کنسرت، استادیوم و دختر آبی نیست، درصورتی‌که دعوای اصلی تبعیض و ناعدالتی است، از مردم نمی‌خواهم که به من رأی بدهند، من از مردم می‌خواهم به حرف من گوش کنند، دعوا را اشتباهی رفته‌ایم.

حسینی اظهار کرد: در شرایطی هستیم که در کشور یکی از بانک‌ها به یک طبقه کوچک ۶۰۰ هزار میلیارد وام می‌دهد، مسئله اصلی انتخابات این است که ما مردم را دعوت کنیم تا دعوای اصلی را ببینند، هیچ حزبی هیچ و گروهی از من دعوت نکرده است و حامی من نیست من نیز طبیعتاً رأی نمی‌آورم و آمده‌ام که رأی نیاورم، فقط آمده‌ام تا بگویم دعوای اصلی کجاست.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران بیان کرد: مردم، اشتباه می‌کنید که فکر می‌کنید دعوای اصلی بر سر فردوسی پور، ساسی مانکن و این‌ها است، من به دنبال تریبون هستم تا حرف بزنم، من دوست دارم که رأی نیاورم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از حوزه انتخابیه مشهد ثبت‌نام کردید، تصریح کرد: مشهد را انتخاب کردم چون در مشهد صدا بهتر شنیده می‌شود، تهران شلوغ است، تعداد آدم‌هایی که احساس تکلیف کرده‌اند زیاد هستند، ولی در مشهد کم‌تر هستند، من نیامده‌ام رأی بیاورم و به مردم می‌گویم به من رأی ندهید، فقط به حرف من گوش دهید، شعار اصلی این است که مردم دعوای اصلی را فراموش کرده‌اید.

حسینی با بیان اینکه دعوای اصلی تبعیض نابرابری و رانت است، یادآور شد: چهار سال مردم جنگیدند که زن‌ها استادیوم بروند و فحش یاد بگیرند، الآن نیز رفتند، آیا ما هر روز بدبخت‌تر نشدیم؟ سال گذشته تورم به ۴۹ درصد رسید ولی ما برای ورود زنان به ورزشگاه دعوا داشتیم.

ما صدای مردم نیستیم

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران متذکر شد: من احساس می‌کنم که ما صدای مردم نیستیم، هیچ‌کدام از ما صدای مردم نیستیم، ما در طبقه‌ای زندگی می‌کنیم که اصولاً صدای طبقه خودمان هستیم، صدای مردم در جایی است که ۲۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل هستند، صدای مردم در جایی است که معلم در جنوب مشهد ۵۸۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، من نیز صدای مردم نیستم.

وی افزود: من نیز از طبقه بالا هستم و از اینکه موفق شوم خجالت می‌کشم، وقتی مردم چنین اوضاعی دارند، موفق شدن خجالت دارد، طبیعتاً چون نیامده‌ام رأی بیاورم، حداقل الآن از فهرستی درخواست ندارم که من را در لیست خود قرار دهد.

حسینی اضافه کرد: فقط در فهرستی قرار می‌گیرم که عدالتخواه باشد، اگر لیست عدالت‌خواهی وجود داشته باشد می‌مانم و ادامه می‌دهم، اگر این چنین فهرستی نباشد و دعوا بر سر کنسرت و ساسی مانکن باشد احساس می‌کنم نباید بمانم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که نقطه‌ضعف مجلس چیست؟ اضافه کرد: مجلس اصلاً نقطه قوت ندارد، مجلسی که قانون مالیات بر خانه‌های خالی را رد می‌کند، قانون مالیات پزشکان را لغو می‌کند و هر چه علیه طبقه برتر است لغو می‌کند، اصلاً نقطه قوتی ندارد، راه‌حل این مشکلات نیز گفتمان عدالت است، دعوا باید سرجای اصلی برود.

وی افزود: ما توسعه نمی‌خواهیم فقط تبعیض را بردارید《ما از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرمایید ما را مس کنید》نمی‌خواهیم کشور را بسازید، شما فقط تبعیض و نابرابری را بردارید، ادعای ایجاد زیرساخت اسم رمز بخوربخور است.

انتهای پیام/70041

نظر شما