شناسهٔ خبر: 36830077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام‌جمعه قم: افرادی که علیه ملت حاضر به امضای پیمان‌های ننگین هستند نباید وارد مجلس شوند

امام‌جمعه قم گفت: شورای نگهبان با قاطعیت جلوی نفوذ افرادی که دارای مشکلات اخلاقی و سیاسی و زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کنند گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در  مصلی قدس برگزار شد،اظهار داشت:ایمان به خدا به حرکات و اخلاق انسان جهت می‌دهد و اعمال انسان بازتاب عقائد وی است و رفتار هرکسی با جهان‌بینی‌اش ارتباط دارد.

وی با اشاره به میلاد امام حسن عسکری(ع)افزود: این امام آخرین امامی بودند که علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها با شرایط آن زمان با شیعیان ارتباط داشتند و پس‌ازآن ملاقات شیعیان با امام زمان(عج) محدود و دست‌نیافتنی شد و یکی از حساس‌ترین وظایف امام عسکری(ع) مهیاکردن جامعه برای وضعیت پیش رو بود و به معرفی امام زمان(ع) پرداختند.

امام‌جمعه قم با اشاره به فرارسیدن سال روز رحلت حضرت معصومه(س) بیان کرد: این بانو گام‌های بلندی برداشتند و علی‌رغم عمر کوتاه نقش مؤثری ایفا کردند و با عفاف و حجاب در جامعه تأثیرگذار بودند و بازندگی و مرگ و قبر و بارگاه انسان و تمدن ساز شدند و مجاهد الی الله شدند و همانند عمه‌اش زینب بر مستکبران شوریدند و آن‌ها را بی‌هویت کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ارزش و جایگاه شهر مقدس قم عنوان کرد:در اغتشاشات اخیر یکی از شهرهایی که توطئه دشمن مؤثر نبود شهر مقدس قم بود.

نماینده ولی‌فقیه در قم با اشاره به 16 آذر روز دانشجو تصریح کرد: 16 آذر روز فریاد دانشجویان علیه آمریکای جنایتکار است، در این روز مأموران شاه به دستور آمریکا دانشجویان را به خاک و خون کشیدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید در مدت باقی‌مانده بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ‌شده توسط رهبری در خصوص قانون جامع انتخابات به‌گونه‌ای عمل کند تا زمینه فساد مالی و اخلاقی و سیاسی و نفوذ دشمن گرفته شود و بستری مناسب برای شکل‌گیری مجلسی انقلابی و مبارزه با فساد فراهم شود.

وی افزود:از شورای نگهبان خواست می‌شود با قاطعیت جلوی نفوذ افرادی که دارای مشکلات اخلاقی و سیاسی و زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کنند گرفته شود، مردم از شورای نگهبان انتظار دارند آن دسته از نمایندگانی که به نفع فتنه گران روسیاه موضع‌گیری کردند با ابزارهای قانونی رد صلاحیت شوند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: کسانی که به نفع دشمن و علیه ملت ایران حاضر به امضای پیمان‌های ننگین هستند، نباید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند،شورای نگهبان نشان داده است که بر اساس قانون با هیچ‌کس تعارف ندارد و ملت ایران همواره از شورای نگهبان پشتیبانی کرده و می‌کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد:مردم باید بدانند که برای رای دادن باید حجت شرعی داشته باشند و انتخاب مردم در سرنوشت کشور مؤثر است،مسئولان انتخابات همان‌گونه که می‌دانند رای مردم حق‌الناس است و دستگاه‌های اجرای انتخابات نیز مراقب حق‌الناس باشند.

انتهای پیام/452/ ت

نظر شما