شناسهٔ خبر: 36830050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان زنجان خبرداد:

کاهش ۳۰ درصدی خشونت و نزاع در زنجان

زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:  شاهد کاهش ۳۰ درصدی خشونت و نزاع هستیم و این عدد قابل توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان اظهار کرد: موضوع پیشگیری را ابتدا همه باید باور کنند ، بعد جدی بگیرند، چرا که همه می‌دانیم امر پیشگیری کم هزینه است، اگر توجه نشود تبدیل به هزینه‌های زیاد خواهد شد، بخاطر اهمیت موضوع  قانونگذار شورای پیشگیری در استان‌ها را فراگیر و فرا قوه‌ای کرده و همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و احساس مسئولیت کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در حوزه اجتماعی از جمله کاهش آمار طلاق و پایداری خانواده‌ها کارهای خوبی در گذشته انجام شده و همه دستگاه‌ها در این امر نقش داشتند و نتیجه اقدامات موثر و تلاش همگانی مثبت و قابل توجه است.

صادقی نیارکی افزود: ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان آن هم بصورت تخصصی در ادامه زندگی و تحکیم بنیان خانواده‌ها بسیار اثرگذار است و این امر باید تقویت شود. 

وی با اشاره به این موضوع که خشونت پدیده‌ای آزاردهنده برای مردم استان است و  و برای کاهش این پدیده اقدامات بسیار خوبی در شورای تأمین  و پیگیری‌های مستمر انجام شده است، گفت: امروز در استان شاهد کاهش ۳۰ درصدی خشونت و نزاع هستیم و این عدد قابل توجه است. 

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین از کاهش ۴۳ درصدی آمار وقوع قتل در استان در هشت ماه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: با سیر نزولی وقوع قتل در استان که نتیجه اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه است، امیدواریم روزی شاهد این باشیم که هیچ قتل و خشونتی در استان  اتفاق نیافتد و مردم استان در آرامش و امنیت بیشتر زندگی کنند.

صادقی نیارکی در ادامه به شیوع بیماری آنفلوانزا اشاره کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه و آگاهی مردم برای پیشگیری از انتقال بیماری از سوی مرکز بهداشت و صدا و سیمای استان شدند.

نظر شما