شناسهٔ خبر: 36830029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جعفری در پیش خطبه‌های نماز جمعه:

ریشه مشکلات در نوع نگاه غلط مسئولان در اداره کشور است/ نمایندگان در آزمون شفافیت آرا مردود شدند

جعفری دبیر هسته مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به وجود یک نگاه و رویکرد غلط در روند اداره کشور گفت: از نظر ما ریشه بسیاری از مشکلات کشور در این نوع نگاه خلاصه می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد صادق جعفری، دبیر هیته مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی در شهرستان رشت گفت: درابتدای کلام مراتب قدردانی بدنه جنبش دانشجویان انقلابی را خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنیم که بانی آغاز این موج روشنگری توسط دانشجویان در تریبون‌های نماز جمعه کشور شدند و همچین از ستاد برگزاری نماز جمعه رشت کمال تشکر را دارم، همچنین از طرف خودم و تمام همسنگرانم خدمت شما مردم مومن ولایتمدار و شهید پرور شهر رشت عرض سلام و ارادت دارم.
جعفری با اشاره به وجود یک نگاه و رویکرد غلط در روند اداره کشور افزود: از نظر ما ریشه بسیاری از مشکلات در این نوع نگاه خلاصه می‌شود. نگاهی که معتقد است مدیران صنعتی باید از کشور‌های خارجی وارد بشوند، نگاهی که به توان داخل هیچ اعتقادی ندارد، نگاهی که چشم رنگی‌های اروپایی و دیوانگان آمریکایی را محرم میداند، اما ملت شریف ایران را غریبه!
دبیر مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بیان کرد: همین نگاه غلط باعث این است یک شبه با سه برابر شدن قیمت بنزین مواجه شویم در حالی که سه وزیر همین دولت در روز قبل از افزایش قیمت می‌گویند اصلا افزایش قیمتی نخواهیم داشت! آقایان! وزیر دولت اسلامی دروغ نمی‌گویند، کار می‌کند و مردم را محرم خود می‌داند دلسوز مردم است، نگران مردم است، برای مردم جان می‌دهد. نه اینکه برای جبران کسری بودجه و جلوگیری از قاچاق یک شبه کاری را عملیاتی کند که باید به تدریج و چند ساله انجام می‌شد، آقایان مردم زیر فشار معیشتی در حال عذاب اند.
این فعال دانشجویی افزود: آقایان جواب بدهند؟ چرا مالیات از یک کارمند و کارگر و معلم همان قبل از رسیدن حقوق به دستشان گرفته می‌شود، اما تاسیس کنندگان شرکت در منطقه‌های آزاد، بعضی از پزشکان، و همه آن‌هایی که درامد‌های نجومی دارند با خیال راحت از دادن مالیات سر باز مزنند و قشر کم توان جامعه باید جورشان را بکشند.
وی گفت: این نگاه همان نگاهی است که باعث شده آقایان از این کشور به آن کشور، پشت در‌های بسته و درجلسات محرمانه به دنبال پیشرفت بگردند. صاحبان این تفکر به معنا و مفهوم " دشمن" اعتقادی ندارند و خوشبینانه اساس حل مشکلات کشور را بر پایه اعتماد به دشمنان قسم خورده اش بنا می‌نهند و سرمایه گذاری بر توان داخلی را در اولویت نمی‌دانند. آقایان اندکی از محور مقاومت عبرت بگیرند.
جعفری بیان کرد: یمنی‌ها با دست خالی و در مقابل گاو شیرده چه‌ها می‌کنند و بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان را با خاک یکسان می‌کنند و عربستان جرات پاسخ ندارد و مدام به جامعه جهانی التماس می‌کند که جنگ را پایان بدهد. حضور ما در منطقه جدای از آنکه وظیفه شرعی ما در کمک به مسلمانان و برادران دینی است، تامین کننده قطعی امنیت و دور کردن درگیری‌ها از مرزهایمان است. اگر فردی علت حضور ما در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشور‌های منطقه را درک نمی‌کند، باید گفت که از دیپلماسی هیچ نمی‌فهمد.
دبیر مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تاریخ برای چیست؟ آیا برای آن نیست که درس بگیریم. ما از برجام و خیانت‌های امریکایی‌ها و پلیس خوب و بد اروپا و امریکا درس گرفتیم یا خیر؟ امریکا و رییس جمهور دیوانه اش هر چه داشته اند گذاشتند، اما ایران به فضل الهی هم ۴۰ سالگی را پشت سر گذاشت و هم با تمام قوا بحران‌ها را کنترل کرده و به پیش می‌رود.
وی در ادامه افزود: متاسفانه باید پرسید آقایان مشکلات اقتصادی و بانکی را به تصویب چه لوایحی گره زده اند؟ در حالی که رهبر انقلاب تاکید بر مبارزه با فساد اقتصادی و تروریسم با طرح‌های بومی و داخلی دارد، عده‌ای با تحمیل سخنانی قصد بر کرسی نشاندن صحبت‌های خود برای بر باد دادن بخش دیگری از منافع کشور را دارند.
جعفری اظهار کرد: حرف از برجام و تصویب برخی لوایح شد، یکی از مهم‌ترین و سرنوشت ساز‌ترین ارکان جمهوری اسلامی قوه مقننه است. جایی که افرادش با انتخاب ما مردم مشخص میشوند و شاهد این هستیم که با کم توانی بسیاری از این نمایندگان شاهد چه افتضاحاتی بوده ایم، اصلا در بحث مجلس به موضوع شفافیت ارا اشاره میکنم در مساله شفافیت باید به حال مجلس تاسف خورد که این چنین در مقابل مردم مقاومت می‌کند و تن به تصویب قانون شفافیت ارای خودشان نمیدهند که این راهم عرض کنم مردم شهید پرور رشت تعداد زیادی از نمایندگان استان خودمان هم جزو آن مقاومت کنندگان اند، که باید از آن‌ها پرسید از چه می‌ترسید که مردم نباید از رای شما آگاه باشند.
دبیر مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: از رای شمابه اعتماد وزیر و به برجام و جوان گرایی؟ اگر رای دادن براساس استدلال و منطق است، قطعا ملت از شما می‌پذیرد، اما اگر مسایلی در کار است و پشت پرده‌ای وجود دارد آن بحث دیگری است.
این فعال دانشجویی یادآور شد: شفافیت آرای نمایندگان آزمون بزرگی برای مجلسی‌ها بود که تعداد بسیاری مردود شدند که قطعا آن مردود شدگان تاثیراتش در انتخابات پیش رو خواهند دید. ملت قطعا مقابلشان ایستاده اند و با عدم رای مجدد، آن‌ها را از صحنه مدیریت کشور حذف خواهند کرد. این سرانجام افرادی است که فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند اتفاقا باید گفت: شما هستید که نمیفهمید مردم اینبار خوب میدانند مجلس جای افرادی نیست که وقت خود را بجای خدمت به مردم صرف جشن اینستاگرامی خود کنند.
وی بیان کرد: خطاب اخری هم دارم نسبت به برخی به اصطلاح قدرت‌های جهانی، برخی اقدامات، این شائبه را برای دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد کرده است که توانسته اند حرکت عظیم ملت ایران را متوقف کرده به قول خودشان مهار نمایند. دشمنان قسم خورده امت حزب الله بدانند که آرزوی مهار کردن این بیداری فراگیر ملت‌های اسلامی را به گور خواهند برد و پیشروی فرزندان روح الله در همه زمینه‌ها تبدیل به کابوس شبانه آن‌ها خواهد شد.. هیچ اقدام و مذاکره‌ای امنیت اسرائیل در منطقه را تامین نخواهد کرد و همه سرکردگان این رژیم خبیث به زودی به درک واصل خواهند شد.
جعفری خاطر نشان کرد: دشمنان قسم خورده این انقلاب بدانید ما جوانان نسل سوم این انقلاب پای این نظام ایستاده ایم، ما پای نظامی می‌ایستیم که ثمره‌ی چهل ساله اش را دیده ایم حتی اگر انقلابش را ندیده باشیم. این را از شهدایی یادگرفته‌ایم که حتی یک دهه از ثمرات انقلاب را ندیده بودند، که فقط جنگ دیده بودند، ترور‌های خیابانی دیده بودند، صف‌های کوپن و کمبود و فقر از انقلاب دیده بودند، رییس‌جمهور فراری و مسئول خائن و نفوذی دیده بودند، ترور خیابانی و موشک باران دیده بودند! آن‌ها که چشمشان این‌ها را دیده بود آنطور پای نظام ایستادند و جانّ دادند، ما که به طریق اووولی وظیفه داریم به ایستادن، ایستادنِ امیدوارانه!
دبیر مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: ما که جلوی آمریکا، جلوی شیطان‌اکبر ایستاده‌ایم، ما که اشک اسرائیل را در بلندی‌های جولان در آورده‌ایم، ما که عربستانِ زر و زور را با همه‌ی تزویرش در یمن زمینگیر کرده‌ایم، ما که جلوی دنیا ایستاده‌ایم و حالا بین چند ناو جنگی نفتکش انگلیس را توقیف میکنیم و پرچمش را پایین میکشیم! کوری چشم دشمن، ما پای سیدعلی ایستاده‌ایم! پای سلاله حضرت زهرا (س)، او که جز راست نگفته و سابقه‌اش گواه این مدعاست! منِ جوانِ دهه سومیِ انقلاب، ایستاده‌ام پای پیرِ زخم‌خورده انقلاب، خلف صالح امام روح الله.

نظر شما