شناسهٔ خبر: 36830023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه موقت بجنورد:

دشمن در پروژه نفوذ در دانشگاه ها ناکام خواهد ماند

50046

امام جمعه موقت بجنورد گفت: دشمن به طور قطع در پروژه نفوذ در دانشگاه های کشور ناکام خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهارکرد: دانشجویان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جنبش های مختلف انجام شده نقش بسیار مهمی را داشته اند و از عناصر تاثیرگذار بوده اند.

وی با بیان اینکه این قشر برای نظام جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: حمایت و تجلیل از دانشجویان نباید در قالب شعار باشد و در حقیقت روز 16 آذر، روز تجلیل از علم پژوهشی است و دانشجویان، عناصر حزب الهی مومن و متدین انقلاب اسلامی هستند که در سنگر دانشجویی، سنگر آینده انقلاب اسلامی را تضمین می کنند.

جعفری ادامه داد: جنبش دانشجویی، جنبش استکبارستیزی و مبارزه با استبداد است و البته دست های پنهانی نیز وجود دارد که گاهی با مدیریت خارج از کشور در آن نفوذ پیدا کنند، اما باید بدانند که جنبش دانشجویی، جنبش انقلابی گری است که سعادت ملت را در همه عرصه ها تامین می کند.

وی تاکید کرد: مقدرات مملکت ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دست دانشجویان است و آنقدر این مسئله مهم است که تاکنون مقام معظم رهبری با دانشجویان حدود 250 نشست صمیمی داشته اند.

امام جمعه موقت بجنورد بیان کرد: دانشجو جوان است و انگیزه زیادی برای مطالبه گری و انتقاد دارد و مسئولان باید به این مطالبات و انتقادات توجه ویژه داشته باشند تا زمینه نفوذ دشمن فراهم نشود.

وی در ادامه به مهمترین تکلیف دانشجو اشاره کرد و گفت: مهمترین تکلیف دانشجویان آرمان گرایی و آرمان خواهی است که مولفه و شاخص های زیادی دارد، بطوریکه دانشجوی آرمان گرا باید علم اندوز باشد و تولید علم کند و در واقع علم تجربی به درد ما نمی خورد.

جعفری تصریح کرد: عدالت خواهی، آزادی خواهی، آزاد اندیشی، انقلابی گری و مطالبه گری از دیگر ویژگی هایی است که باید یک دانشجو داشته باشد.

وی به  اقدامات اخیر اتفاق افتاده در کشور عراق نیز اشاره کرد و ادامه داد: استکبار جهانی در تلاش است تا این کشور را به سه منطقه تقسیم کند که تا حدودی در بخش هایی نیز موفق شده است اما مردم عراق هوشیار هستند و در این مرحله نیز پیروز خواهند شد.

امام جمعه بجنورد همچنین به اغتشاشات اخیر و جان‌باختن تعدادی از افراد که هیچ نقشی نداشته اند نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری اعلام فرمودند که افرادی که در این اغتشاشات هیچ نقشی نداشته اما جان خود را از دست داده اند، شهید اعلام شوند و این نشانه رأفت اسلامی است.

انتهای پیام

نظر شما