شناسهٔ خبر: 36829988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پروژه نفوذ دشمن به دانشگاه‌ها ناکام می‌ماند

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به‌روز دانشجو و حضور دانشجویان انقلابی در دانشگاه‌ها گفت: پروژه نفوذ دشمنان به دانشگاه‌ها توسط دانشجویان انقلابی ناکام می‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت موعظه در اسلام و شریعت اظهار کرد: اگر مسئولان نصایح رهبری را نصب العین اقدامات خود قرار می‌دادند به برون‌رفت از مشکلات نتیجه می‌داد.

وی در ادامه به‌روز دانشجو و ۱۶ آذرماه اشاره کرد و گفت: در طول انقلاب و جنبش‌های اسلامی همواره دانشجویان به تبعیت از روحانیت مبارز و انقلابی ازجمله عناصر تأثیرگذار در نهضت‌ها و جنبش‌ها بوده‌اند.

امام‌جمعه موقت بجنورد افزود: این قشر برای نظام ما جایگاه ویژه‌ای دارد و نباید به شعار بسنده کرد بلکه روز دانشجو، روز تجلیل از علم، علم پژوهی، فناوری است که عناصر حزب‌اللهی و متدین انقلابی در سنگر دانشگاه‌ها به‌عنوان نقشی کلیدی بر عهده‌دارند.

وی شهادت ۳ دانشجوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ را عامل نام‌گذاری این روزبه نام دانشجو اعلام کرد و افزود: این نشان می‌دهد جنبش دانشجویی ضد استکباری و ضد استبدادی و ضد سلطه است اما برخی به دنبال انحراف این شعارها است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی جنبش را انقلابی و پیرو ولایت دانست و ادامه داد: دشمن در پروژه نفوذ به دانشگاه‌ها ناکام می‌ماند و آتیه نظام و کشور به‌دست دانشجویان محقق و اداره خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم قدردانی از مجموعه دانشجویان و دانشگاهیان کشور خاطرنشان کرد: دانشجو، جوان، باانگیزه، مطالبه گر و منتقد است و مسئولان باید به انتقادات و پیشنهادهای این قشر توجه کنند تا زمینه حضور دشمن فراهم نشود.

خطیب جمعه بجنورد با تشریح تکالیف دانشجویان بر اساس گفتار رهبری گفت: مهم‌ترین تکلیف دانشجویان آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی است و باید با تولید علم و فناوری در کشور نهضت و جنبش این کار ایجاد شود و موردحمایت دولت و مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما