شناسهٔ خبر: 36829960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اسالم:

توجه به مصالح کلان کشور در احزار صلاحیت‌ها الزامی است

اسالم- امام جمعه اسالم با تأکید بر لزوم توجه به مصالح کلان کشور در احزار صلاحیت‌ها، گفت: هیئت‌های نظارت در احراز صلاحیت‌ها شروط کافی، توان و تخصص افراد را مد نظر قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم در ادامه مباحث وظایف منتظران در عصر غیبت به بیان آیات قرآن و روایات اسلامی در باب بشارت ظهور منجی و اوضاع جهان در دوران غیبت پرداخت و افزود: اراده و مشیت الهی بر این تعلق گرفته است که حکومت جهان از دست ظالمان خارج و در دست مستضعفان و بندگان صالح خدا قرار گیرد.

باقری ضمن تسلیت دهم ربیع الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س)، حضور هفده روزه و کوتاه مدت ایشان در شهر قم به دلیل هجرت بزرگ تاریخی برای دیدار برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) بود که سرمنشأ یک تحول عظیم در آینده شهر مقدس قم و کشور ایران شد و به برکت این حضور مبارک قم به مرکز علوم دینی و فقهی اهل البیت(ع) تبدیل شده است.

امام جمعه اسالم با اشاره به ۱۶ آذر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، گفت: در ۱۶ آذر دانشجویان آزاداندیش به حضور مستکبرانه آمریکای کودتاگر و از سرگیری روابط با انگلیس استعمارگر اعتراض کردند و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجو به عنوان یک فرد آگاه و اهل علم و مطالعه می تواند در پیشبرد جامعه به سمت سعادت تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: روح ضد استکباری، ضد استعماری و عدالتخواهی از ویژگی های دانشجو است. دانشجویان به عنوان یک قشر نخبه و تأثیرگذار در سیاست باید با تقویت این روح، صدای تظلم و عدالتخواهی مظلومان باشند و جنبش های دانشجویی مطالبه‌گری در چارچوب قانون را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر کشور ضمن تحسین بصیرت و آگاهی مردم عزیز کشورمان و تقدیر از آنان در جدا کردن صف معترضان از آشوبگران و حمایت‌های بی دریغ مردم از اصل نظام و حافظان امنیت در کشور، گفت: هر چند به‌ظاهر نقشه دشمن شکست خورده و آشوب‌ها پایان یافته است اما دشمنان مستکبر و صهیونیست این بار در فضای مجازی با تقطیع تصاویر و فیلم‌ها سعی در القای دروغ و بزرگنمایی اتفاقات و مقصر نشان دادن نظام دارند که باید با هوشیاری و تحقیق و دقت در دام فریب آنها گرفتار نشویم.

وی به در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نامزدها اشاره کرد و افزود: رهبری معظم می فرمایند «اگر توان مدیریتی ندارید مسئولیت نپذیرید» چرا که کسی که بدون توان و تخصص لازم بخواهد مسئولیتی را بر عهده بگیرد یقینا به جامعه و مردم خود و نه تنها سرنوشت چهار ساله یک حوزه انتخابیه بلکه سرنوشت قانون گذاری کشور در این مدت خیانت کرده است.

باقری از هیأت‌های نظارت شورای نگهبان خواست ضمن در نظر گرفتن شروط لازم که معمولا در هیأت اجرایی احراز می شود در احراز شروط کافی، توان و تخصص افراد را حتما مورد لحاظ قرار دهند و بدون رعایت تعارفات و مصالح خرد، مصالح کلان کشور را مد نظر قرار داده و با استفاده از اهرم قانونی نظارت استصوابی اجازه ورود افراد ناتوان در زمینه مدیریت را به کارزار انتخابات ندهند تا مردم از میان نامزدهای قوی و توانمند فرد اصلح را انتخاب کنند.

نظر شما