شناسهٔ خبر: 36829880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صادقی در جمع خبرنگاران:

محکومیت قضایی ندارم/ انفرادی در انتخابات شرکت نمی‌کنم

زهرا علیدادی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر در لیست اصلاح‌طلبان قرار نگیرم، از حضور در انتخابات کنار می‌روم و به صورت انفرادی در انتخابات شرکت نمی‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صادقی امروز(جمعه) که برای ثبت نام در انتخابات مجلس به ستاد انتخابات کشور آمده بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسه اخیر فراکسیون امید آیا قرار شده عارف در انتخابات شرکت نکند، گفت: من در این جلسه نبودم.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اگر عارف در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت نکند تا چه حد شما شانس سرلیستی اصلاح طلبان را دارید؟، اظهار داشت: بنده هنوز خبر ندارم آیا آقای عارف می آید یا نمی آید.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان در این دوره از انتخابات، افزود: بنده علم غیب ندارم و نمی توان این موضوع را از الان پیش بینی کرد اما در مورد خودم می توانم بگویم فکر می کنم صلاحیت نمایندگی مردم را داشته باشم.

صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در لیست امید برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور می یابید، تصریح کرد: قطعا همراه با اصلاح طلبان هستم، اگر آنان بنده را در لیست بپذیرند اما در صورتی که در لیست اصلاح طلبان قرار نگیرم، از حضور در انتخابات کنار می روم و قطعا به صورت انفرادی در انتخابات شرکت نمی کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به پرونده قضایی که برای شما تشکیل شده است فکر می کنید در این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شوید گفت: اتهام و پرونده علیه بنده است اما هیچ محکومیتی ندارم.

صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس جوان چقدر موثر است، اظهار داشت: ما در همه ارکان نظام نیاز به جوان تر شدن مسئولان کشور داریم و در مجلس هم تغییر سنی لازم است و امیدواریم میانگین سنی مجلس جوان تر شود.

وی بیان کرد: این روزها بحث کارآمدی مجلس تبدیل به یک بحث چالشی شده است و صرفا مربوط به نمایندگان نیست بلکه جایگاه مجلس هم در این زمینه مد نظر قرار می گیرد و متاسفانه در تصمیم اخیر مردم مشاهده کردند که به نحوی مجلس از جایگاه خودش کنار زده شد و بر این اساس یکی از اولویت های مجلس بعدی باید ارتقای کارامدی و جایگاه مجلس باشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این روزها شاهد حضور افراد زیادی از طیف اصول گرایی و به ویژه وزرای دولت های نهم و دهم در انتخابات هستیم، اما چرا حضور افرادی از طیف اصلاحات در انتخابات کمرنگ است، گفت: دو روز دیگر فرصت داریم و نمی تواند حالا قضاوت کرد.

برای حضور در انتخابات تردید داشتم

صادقی ادامه داد: بنده خودم برای حضور در انتخابات تردید زیادی به ویژه پس از حوادث اخیر داشتم چرا که در حوادث اخیر مجلس نتوانست پاسخ مناسبی به انتظارات مردم دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما می خواستید در مجلس استعفا دهید و چه شد که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردید، گفت: بنده استعفای خود را نوشتم و امضا کردم و در سیستم اتوماسیون مجلس هم برای هیئت رئیسه مجلس ارسال شده اما هنوز «استندبای» مانده است.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: در واقع بنده تقاضای استعفای خود را دادم اما دوستانی به ویژه از انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها جلسه فوق العاده ای گذاشتند و متنی را گذاشتند و به بنده توصیه کردند که نباید این فرصت را از دست دهیم و همچنین در فراکسیون امید هم آقای عارف با استعفای بنده موافق نبود.

صادقی افزود: از سوی دیگر تعداد زیادی از مردم به بنده پیام دادند که ما راضی نیستیم شما از نمایندگی مجلس کنار روید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفتمان شفافیت در مجلس دهم به کجا رسید و آیا این گفتمان را در مجلس بعدی در صورتی که انتخاب شوید، ادامه می دهید، تصریح کرد: گفتمان شفافیت در مجلس دهم جا افتاد اما باید به این مساله توجه کرد که مساله فساد جناحی نیست و مبارزه با فساد هم نباید جناحی باشد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: فراکسیون شفافیت مجلس هم فراجناحی است و به هم افزایی همه جناح ها نیاز دارد و بنده معتقدم که مساله فساد در کشور ما بیشتر مربوط به سیستم است و کمتر به اشخاص ارتباط دارد.

نظر شما