شناسهٔ خبر: 36826362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوی ویژه؛

فدراسیون فوتبال باید از مربی ایرانی استفاده کند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: در شرایط کنونی فدراسیون فوتبال باید از مربی ایرانی استفاده کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای داریوش مصطفوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه مربی و سرمربی؛ موتور فوتبال هر کشوری است افزود: فدراسیون فوتبال موظف است همه امکانات را برای سرمربی تیم ملی فراهم کند، اما پی کج قرارداد‌های سرمربیان تیم ملی از زمان کفاشیان گذاشته شد.
وی گفت: مگر در این قرارداد‌ها چه نوشته شده است که از آن فرار می‌کنند و به مردم درباره مفاد آن نمی‌گویند.
مصطفوی افزود: ویلموتس و همراهانش بیشتر از دو میلیون یورو دستمزد نگرفته اند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4249974"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589215/4249974?width=350&height=300"></script></div>

وی درباره سخنان یکی از نمایندگان مجلس درباره دستمزد سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: چرا نمایندگان مجلس در زمان انتخابات اظهار نظر و انتقاد می‌کنند و آیا این نماینده که گفته است پول ویلموتس تهیه نشده است نمی‌توانست این مسأله را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کند؟
مصطفوی افزود: آیا نمایندگان مجلس نمی‌توانستند مبلغی را به فدراسیون فوتبال برای پرداخت دستمزد سرمربی تیم ملی بدهند و پس از وصول طلب فدراسیون فوتبال از فیفا این مبلغ را بازپس گیرند؟
وی درباره محل انعقاد قرارداد با سرمربی تیم ملی و محل فسخ آن گفت: بیشتر مربی‌ها در محل زندگی خود با تیم‌ها قرارداد می‌بندند.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان افزود: با توجه به شرایطی که برای برانکو در عربستان پیش آمد و حالتی که وی از کشور ما خارج شد برانکو نمی‌تواند برای فوتبال ما موثر باشد.
مصطفوی گفت: از برانکو چیزی ندیده ایم و کمیته فنی فدراسیون فوتبال باید به جای بله قربان گو بودن حرفش را محکم بزند.
وی افزود: از نظر روحی مربی که از پرسپولیس شکایت کرده نمی‌تواند سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان شود و برانکو می‌داند ایران دیگر جای او نیست.
مصطفوی گفت: کار‌هایی که برانکو با پرسپولیس کرد یا پرسپولیس با وی انجام داد دیگر جایی برای سرمربی شدن برانکو در تیم ملی نگذاشته است.
وی افزود: بسیار سخت مربیان خارجی را بدست می‌آوریم، اما بسیار آسان از دست می‌دهیم.
علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نیز گفت: زمانی که مربی برای انعقاد قرارداد به کشورمان نمی‌آید در شأن فوتبال ما نیست که رئیس فدراسیون فوتبال برای انعقاد قرارداد به محل زندگی مربی برود.
وی افزود: این که در فوتبال ساحلی و داخل سالن و والیبال به عنوان‌های قهرمانی در عرصه جهانی دست یافته ایم به دلیل دخالت نکردن سیاسیون در این ورزش هاست و افراد متخصص توانسته اند درباره این ورزش‌ها تصمیم بگیرند، اما همه می‌خواهند در فوتبال وارد شوند و اجازه به متخصصان برای تصمیم گیری نمی‌دهند.
فتح الله زاده گفت: در آستانه حذف تیم ملی از رقابت‌های جام جهانی، همه باید دست به دست هم بدهند و کار را پیش ببرند تا وزارت ورزش در این زمینه کمک کند.
وی افزود: مدیریت فدراسیون فوتبال را درباره سرمربیان تیم ملی قبول ندارم البته آقای تاج یک تنه همه کار‌ها را به دوش می‌کشد.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: اگر می‌خواهیم با مربی قراردادی ببندیم باید در آن ذکر شود دستمزد وی با گذشتن از هر مرحله به او پرداخت می‌شود.
فتح الله زاده افزود: در زمان حضور کیروش در ایران هشت سال فرصت داشتیم مربیان جوان خود را در کنار وی آموزش دهیم، اما این فرصت از دست رفت.
وی گفت: اگر ویلموتس را راضی کنیم که در تیم ملی بماند بهترین گزینه است در غیر این صورت برانکو از همه مناسب‌تر است.
فتح الله زاده افزود: البته می‌توانیم یک مربی ایرانی با یک دستیار قوی خارجی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4249981"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589215/4249981?width=350&height=300"></script></div>

امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: جمعه جزئیات نهایی مباحث مربوط به قرارداد ویلموتس و رویکرد جدید تیم ملی در قبال بازی‌های پیش رو اعلام می‌شود.
وی افزود: بلافاصله پس از برگزاری نشست هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان به ترکیه رفت تا با ویلموتس و وکلای وی گفتگو کند.
علوی گفت: روندی که درباره حضور ویلموتس در ایران در قراردادش آمده است به روز وجود دارد و تخطی از آن در فرایند فسخ قرارداد لحاظ می‌شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی در قرارداد، فسخ آن با کمترین خسارت انجام می‌شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4249975"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589215/4249975?width=350&height=300"></script></div>

رضا چلنگر مترجم سابق برانکو نیز گفت: تا کنون تماسی از طرف فدراسیون فوتبال کشورمان با برانکو درباره تیم ملی گرفته نشده است.
وی افزود: برانکو هفته گذشته از پرسپولیس شکایت کرد و دادخواست وی به دست باشگاه رسید.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4249976"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589215/4249976?width=350&height=300"></script></div>

ناصر فریادشیران بازرس کانون مربیان فوتبال ایران نیز گفت: ظرفیت استفاده از مربیان ایرانی را برای تصدی سرمربی تیم ملی داریم، اما تیم رسانه‌ای که مخالف مربی داخلی است می‌خواهد فقط مربی خارجی در تیم ملی باشد.
وی افزود: در کشور ما تعداد زیادی مربی بین المللی داریم، اما فدراسیون فوتبال و تعدادی از رسانه‌ها مانع می‌شوند که مربی وطنی سرمربی تیم ملی شود.
فریادشیران با بیان اینکه به ویلموتس سه و نیم میلیون یورو داده می‌شود که دو میلیون یورو آن را در ترکیه به وی پرداخت کرده اند گفت: نهاد‌های نظارتی باید در رقم و مفاد قرارداد مربیان ورود کنند و دلیل محرمانه بودن این قرارداد‌ها را مشخص کنند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4249983"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589215/4249983?width=350&height=300"></script></div>

هوشنگ نصیرزاده کارشناس فوتبال نیز گفت: تغییر سرمربی تیم ملی به وسیله فدراسیون فوتبال نوعی پاسخ به مطالبات عمومی است.
وی افزود: انتخاب سرمربی تیم ملی بر اساس سوابق قبلی وی انجام می‌شود و آوردن مربیان ایرانی می‌تواند حواشی زیادی داشته باشد.
نصیرزاده گفت: سرمربی خارجی حواشی تیم ملی را کم می‌کند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4249982"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589215/4249982?width=350&height=300"></script></div>

نظر شما