شناسهٔ خبر: 36826209 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت از دانشگاه‌های تحریم شده حمایت کند/ متاسفانه صنعت ما چشم به واردات دوخته است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه‌های تحریم شده باید از سوی جامعه و دولت مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که از لحاظ کمی دارای ۲۰ هزار دانشجو، ۱۹ دانشکده و ۹ پژوهشکده و به لحاظ کیفی دانشجویان با رتبه‌های عالی و همینطور برخی از رشته‌های آن در رده بهترین رشته‌های درسی قرار دارد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: دانشگاه ما سعی می‌کند که از طریق تجهیزات کافی و رعایت استانداردهای پژوهشی و آموزشی و سوق دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی و پژوهش‌هایی که نیازهای جامعه را حل می‌کند، قدم بردارد.

نصیری قیداری بیان کرد: ما اعتقاد داریم که باید بخشی از معضلات کشور از طریق پایان‌نامه‌های دانشگاه حل شود و این نیازمند زیرساخت‌ها و تعامل خوب دانشگاه با صنعت است که متأسفانه صنعت ما چشم به واردات دوخته است و قوانین کافی برای حل این مسائل وجود ندارد.

او در ادامه گفت: زمانی که طرحی برای اقتصاد مقاومتی و ارتباط صنعت و دانشگاه داده می‌شود، باید قوانین مربوط به آن هم پی‌ریزی شده تا بتوان از طریق آن به حل مشکلات پرداخت و به صنعت و دستگاه اجرایی توجه بیشتری شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: از طرف وزارت علوم نیز نشست‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید بیشتر شود و درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند و دانشگاه‌ها باید به علت تنوع‌بخشی به منابع مالی حرکت کنند و درآمدهای اختصاصی داشته باشند.

نصیری قیداری ادامه داد: یکی از مسائلی که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، ارتقاء دانشگاه‌ها به سمت تراز بین‌المللی است و باید بیش از پیش در این مسیر حرکت و در سطح بالاتری از علم و فناوری تلاش کنیم.

بیشتربخوانید:تعامل صنعت با دانشگاه‌ به رفع ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ کمک می‌کند

او گفت: در این مسیر موانع بسیاری وجود دارد که هم برای ما مشکل ایجاد کرده است و فرصت بسیار مناسبی هستند تا بتوانیم از این طریق بیشتر به خود تکیه کنیم و همچنین دانشگاه‌هایی هم وجود دارند که به طور ویژه تحریم شده‌اند و باید از جانب جامعه و دولت مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: طی نشست‌های اخیری که برگزار شده، از طرف وزارت صمت لیستی از نیازها ارائه شده که دانشجویان باید بررسی کنند که می‌توانند کدام یک از این نیازها را برطرف کنند و درنتیجه از طریق همین ارتباط می‌توان محصولات مبارکی تولید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما