شناسهٔ خبر: 36825937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روز جمعه در کردستان عزای عمومی اعلام شد

بهمن مرادنیا پنجشنبه شب در پیامی حادثه دلخراش جانباختن ۱۱ نفر از شهروندان مناطق کردنشین را تسلیت گفت و فردا جمعه را در استان عزای عمومی اعلام کرد.  در این

صاحب‌خبر -

بهمن مرادنیا پنجشنبه شب در پیامی حادثه دلخراش جانباختن ۱۱ نفر از شهروندان مناطق کردنشین را تسلیت گفت و فردا جمعه را در استان عزای عمومی اعلام کرد.
 در این پیام آمده است؛
حادثه دردناک پنجشنبه شب چهاردهم آذر ماه در شهرستان سقز که منجر به جانباختن و مصدوم  شدن تعدادی از هم استانی های عزیزمان در آن شهرستان شد، بدون شک یکی از تلخ ترین حوادث چند سال اخیر بە شمار می رود.  
ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدیده جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه دلخراش، روز پانزدهم آذرماه ۹٨ را در استان عزای عمومی اعلام می کنم.  
به همه مراکز درمانی تاکید می شود که تمام تلاش خود را برای مداوای مصدومان بکار بگیرند و لازم است تمام ابعاد قضیه توسط ارگان‌ها و نهادهای ذیربط بررسی و علت روی دادن این حادثه دردناک به اطلاع عموم مردم عزیز استان برسد.
همچنین مراسم اولین جشنواره شهروند برگزیده شهرستان دیواندره نیز در پی این حادثه و به منظور اعلام همدردی با خانواده جانباختگان لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.
جانباختگان حادثه آتش سوزی تالار عروسی سقز  شامل پنج کودک، پنج زن و یک مرد هستند.  
به گفته حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان این حادثه در اثر نشت شلنگ گاز متصل به بخاری به وقوع پیوست و در آن علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر از مدعوین، ۳۸ تن دیگر نیز مصدوم شده‌ و توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که حال سه تن از آنان وخیم گزارش شده است.
 همه مراکز درمانی شهرستان سقز و شهرهای اطراف با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای ارایه خدمات به مصدومان این حادثه در حالت آماده باش هستند.
دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نیز در محل حادثه حضور دارند و در حال ارایه خدمات به آسیب دیدگان هستند علاوه بر آن بیمارستان های شهرهای اطراف بانه، دیواندره، سنندج، بوکان و مهاباد نیز برای خدمات رسانی احتمالی به حالت آماده باش در آمده اند

انتهای پیام

نظر شما