شناسهٔ خبر: 36825426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دیدار هیأت آمریکایی با عبدالمهدی

یک هیأت آمریکایی روز پنج‌شنبه با « عادل عبدالمهدی »، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق دیدار کرد. ریاست این هیأت را «جیمز جفری»، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه، بر عهده داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

یک هیأت آمریکایی روز پنج‌شنبه با « عادل عبدالمهدی »، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق دیدار کرد. ریاست این هیأت را «جیمز جفری»، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه، بر عهده داشت.

اخبار بین الملل - «کریس مایر»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا، «متیو تولر»، سفیر آمریکا در عراق و همچنین «پاتریک وایت»، فرمانده ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه از دیگر اعضای این هیأت آمریکایی بودند که با عبدالمهدی دیدار کردند.

همچنین، پارلمان عراق امروز همه بند‌های قانون جدید کمیساریای انتخابات این کشور را تصویب کرد. با تصویب پارلمان، کمیسیون عالی انتخابات عراق منحل و همه اعضای کنونی آن بازنشسته شدند. پارلمان عراق همچنین نامزد‌های جدیدی را برای جایگزینی این اعضا معرفی کرد. رئیس جمهور عراق ۱۵ روز برای بررسی صلاحیت این افراد مهلت دارد.

تظاهرات در عراق از ماه اکتبر در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و فساد مالی مقامات آغاز، اما با نفوذ عوامل خارجی به خشونت کشیده بود. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر سابق عراق، در نهایت پس از توصیه آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق و برای آرام ساختن اوضاع در این کشور از مقام خود کناره‌گیری کرد. از سوی دیگر، برخی از احزاب و معترضان خواستار تغییر قانون انتخابات و قانون کمیساریای انتخابات در این کشور شدند.

این در حالی است که در برخی نقاط عراق تظاهرات خشونت‌آمیز که تحت تاثیر عناصر خارجی است، همچنان ادامه دارد. «همام حمودی»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز درباره عناصر نفوذی در تظاهرات اخیر این کشور هشدار داد و گفت اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره این تظاهرات بیانگر آن است که بحث نفوذی‌ها در عراق حقیقت دارد. او از معترضان مسالمت‌آمیز خواست بازیچه دست چنین افرادی نشوند.

نظر شما