شناسهٔ خبر: 36825290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتش رژیم صهیونیستی: نتوانسته‌ایم حزب‌الله را تضعیف کنیم

یک مقام بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه اعتراف کرد اقدامات این رژیم نتوانسته حزب‌الله را تضعیف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعتراف کرده اقدامات این رژیم نتوانسته حزب‌الله لبنان را تضعیف کند. 

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش اسرائیل می‌گوید یک سال بعد از کشف شبکه‌ای از تونل‌های بین‌مرزی حزب‌الله، این گروه لبنانی حضورش در مناطق مرزی لبنان با فسطین اشغالی را افزایش داده است.

آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی نوشته نه تخریب تونل‌ها و نه مشکلات داخلی اخیر در لبنان از میل حزب‌الله برای مواجهه با این رژیم نکاسته است. 

 «روی لوی»، فرمانده تیپ مرز شمالی روز پنجشنبه با بیان اینکه «دشمن ما خیلی جدی است» مدعی شد قصد حزب‌الله تثبیت حضورش در نقاط مرزی و برنامه‌ریزی برای حمله به اسرائیل است. 

رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را اصلی‌ترین تهدید علیه خودش می‌داند. این رژیم مدعی شده حزب‌الله نزدیک به ۱۳۰ هزار راکت و موشک که قادر به هدف قرار دادن هر نقطه‌ای در اسرائیل است در انبارهای خودش ذخیره کرده است. 

دسامبر سال گذشته رژیم صهیونیستی مدعی شد توانسته شبکه‌ای از تونل‌های حزب‌الله لبنان را کشف و آنها را منهدم کند. این رژیم ظرف چند ماه این تونل‌ها را تخریب کرد. 

لوی گفته علی‌رغم این تغییری در رفتار حزب‌الله لبنان مشاهده نشده است. او گفت: «آنها تعداد زیادی دوربین و نیرو در نزدیکی مرز دارند که آنها را استتار کرده‌اند.»

دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه تلاش‌ها برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان را افزایش داده‌اند.

واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم قرار می‌دهد. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی علاوه براین در راستای تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان کشورهای اروپایی را برای «تروریستی» اعلام کردن حزب‌الله به شدت تحت فشار قرار داده‌اند. 

این تصمیم‌ها در حالی اتخاذ می‌شود که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات سال گذشته پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما