شناسهٔ خبر: 36824989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آهنگر: دانشگاه‌ها هسته‌های اصلی در ایجاد تمدن باشند/ بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب است

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: ایجاد کادر در حد تراز انقلاب و تشکیل نظامات و هم چنین تولید علم و فناوری نافع خروجی دانشگاه است، بنابراین دانشگاه‌ها باید هسته‌های اصلی در ایجاد تمدن اسلامی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در نشست مراکز پژوهشی بسیج دانشجویی سراسر کشور که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: دانشگاه جامع امام حسین با ۱۱ دانشکده و پژوهشکده در حوزه‌های دفاعی، امنیتی، اطلاعات، برنامه ریزی راهبردی، فرهنگی، علوم اجتماعی، تربیت مدیران، علوم پایه، پدافند غیرعامل، فناوری و اطلاعات و سایبر الکترونیک به فعالیت می‌پردازد این دانشگاه با ۶۳ مرکز پژوهشی و ۳۷۰ عضو هیئت علمی در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه مسئله مهم این است، یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد ادامه داد: دانشگاه جامع امام حسین سعی کرده است با ارائه مکتبی به سوالات موجود در این حوزه پاسخ دهد به طوری که فرق دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و دانشگاه‌های دیگر را از اندیشه‌های حضرت اقا و امام خمینی(ره) استخراج کند و بعد از پیاده سازی به الگوی دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی دست یابد.

آهنگر ادامه داد: ضعف موجود این است که کار تشکیلاتی انجام نمی‌شود در حقیقت شروع این نشست‌ها کار تشکیلاتی را افزایش می‌دهد. ما می‌توانیم با کمک پارک، مراکز رشد و شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه امام حسین یک برنامه مشترکی را با بسیج دانشجویی داشته باشیم. اتفاقات خوبی در جریان است که نیازمند زمان و صبر است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه دانشگاه جامع امام حسین ۱۱۴ کلان پروژه دارد اظهار کرد: جامعه علمی کشور باید دغدغه آن را داشته باشند به عنوان نخستین فعالیت نقشه جامع خودش را مشخص کند خوشبختانه حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب به این نقش جامع اشاره کرده اند بنابراین جامعه علمی باید نقشه راه عملیاتی را تدوین کند تا بداند چگونه می‌تواند با نقشه جامع کشور را در مسیر پیشرفت سوق دهد. در این جهت باید تقسیم کار ملی انجام شود تا با توجه به نقشه راه و ظرفیت افراد مسئولیت‌های متفاوت داده شود.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است تصریح کرد: نظام انقلابی الگویی می‌خواهد برای تکثیر بیانیه گام دوم انقلاب که در جهت ظهور حضرت حجت باشد تمدن سازی نیازمند دولت سازی و جامعه سازی برمبنای اسلامی است.

آهنگر تاکید کرد: جامعه ایران در مرحله تشکیل دولت اسلامی سالهاست در یک نقطه قرار گرفته است و هیچ پیشرفتی ندارد در حقیقت برای تشکیل دولت اسلامی ایجاد کادری در حد تراز انقلاب لازم است هم چنین نظامات نیز باید تغییر کنند از جمله این نظامات می‌توانیم به نظام ارتقای اساتید در کشور اشاره کنیم تا زمانی که اساتید مقاله ICI ارایه ندهند ارتقا نمی‌یابند، تولید علم و فناوری نافع نیز از دیگر مواردی است که موجبات تشکیل دولت اسلامی را فراهم می‌کند خروجی هر سه از این موارد از دانشگاه‌ها خواهد بود اکنون شاهد این هستیم هیچ کدام از دانشگاه‌ها نظام انقلابی را تدوین نکرده و به جامعه ارایه نداده اند.

وی اظهار کرد: جامعه ایران با استقلال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فاصله زیادی دارد فرهنگ کشور به دست فارغ التحصیلان دانشگاهی است بنابراین، چون افراد در دانشگاه‌ها خوب تربیت نمی‌شوند جامعه به این وضع فرهنگی دچار است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید هسته‌های اصلی در ایجاد تمدن باشند تاکید کرد: ۳۰۰۰ پست مدیریتی فعال در کشور وجود دارد اگر ۳ هزار نفر با شاخصه‌های انسان در تراز انقلاب اسلامی تربیت نشده باشند شاهد مشکلات زیادی در دولت خواهیم بود. اکنون مکتب علمی در کشور وجود ندارد به طوری که تولید علم ساخت یافته انجام نمی‌شود ما ۵۰ هزار مقاله تولید می‌کنیم، اما هیچ کدام مبتنی بر نظام مسائل ما نیستند که باید این نظام مسائل شکل بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع امام حسین نظام ترفیع اساتید این دانشگاه را تغییر داده است به طوری که مقاله دیگر وتویی نخواهد بود مقالات باید متناسب با مسائل جامعه تدوین شوند.

انتهای پیام/

نظر شما