شناسهٔ خبر: 36824880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به نقل از برایان هوک؛

اعلام حمایت«جان کری» از نامزدی «جو بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

نامزد پیشین حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنج شنبه حمایت خود را از نامزدی «جو بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان کری» سیاستمدار برجسته و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ آمریکا روز پنج شنبه از نامزدی «جو بایدن» در انتخابات سال آینده میلادی حمایت کرد.

حمایت قاطع جان کری از نامزدی بایدن می تواند بدان معنا باشد که او مناسب ترین نامزد حزب دموکرات برای رقابت با «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۰ است.

کری که فعالیت در سمت وزیر امور خارجه دولت اوباما را در کارنامه خود دارد، در مقام سناتور ایالت ماساچوست سالها در کنگره حضور داشت.

جان کری در بیانیه ای با اشاره به کمک و همکاری جو بایدن در روند مقابله با گروه تروریستی داعش و کسب توافق بر سر برنامه هسته ای ایران اظهار داشت: «من هرگز تا این حد احساس نکرده بودم که جهان به فردی نیاز دارد که بتواند با سختکوشی باورنکردنی جهانی را که رئیس جمهور ترامپ درهم کوبیده است، باردیگر یکپارچه کند».

جو بایدن معتقد است که تجربه اش در حوزه سیاست خارجی به عنوان یک سناتور در کنگره آمریکا و سپس معاون اوباما او را برای تصدی پست ریاست جمهوری آماده کرده است.

گفتنی است که جو بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات با ۱۴ رقیب از جمله «الیزابت وارن» سناتور کنونی ایالات متحده در ماساچوست روبروست.

نظر شما