شناسهٔ خبر: 36824741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمریکا دو «زندان» ایرانی را تحریم می‌کند

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم دو «زندان» ایرانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد دولت متبوعش قصد دارد زندان‌های «قرچک» و «فشافویه» را تحریم کند.

برایان هوک با تکرار این ادعا که در جریان اغتشاشات اخیر در ایران -که مقامات آمریکایی از آن با عنوان اعتراضات مسالمت‌آمیز یاد می‌کنند- دست‌کم 7000 نفر بازداشت شده‌اند، مدعی شد که در زندان‌های قرچک و فشافویه «نقض گسترده حقوق بشر» صورت گرفته است.

مقامات دولت ترامپ در حالی طی هفته‌های اخیر بارها خود را حامی مردم ایران خوانده و از «نقض حقوق بشر» در ایران صحبت کرده‌اند که هم‌اکنون با افتخار مشغول اجرای سیاست «فشار حداکثری» علیه ملت ایران هستند و پس از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه 97 از هیچ تلاشی برای تضعیف توان اقتصادی ایران فروگذار نکرده‌اند.

برایان هوک دو هفته قبل در مصاحبه با بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی ضمن ابراز خرسندی از بروز اغتشاش در ایران، از دخالت عامدانه آمریکا در ناآرامی‌های ایران و تلاش برای تقویت این ناآرامی‌ها پرده برداشت. وی به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: «ما سعی کرده‌ایم از اعتراضات سال‌های گذشته که طی آنها حکومت ایران اجازه نداد معترضان با یکدیگر [از طریق اینترنت] ارتباط برقرار کنند درس بگیریم. وقتی من در این سِمَت قرار گرفتم، فناوری‌هایی را در اختیار مردم ایران قرار دادیم که بتوانند در جریان اعتراضات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ما راه‌های میان‌بر در اینترنت را نیز به مردم ایران ارائه کردیم و این راه‌ها به معترضان امکان داد که با یکدیگر ارتباط داشته باشند.»

انتهای پیام/.

نظر شما