شناسهٔ خبر: 36824219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام وزیر علوم:

کارآفرینی توسط دانشگاه میسر است/ دیپلماسی؛ راهی برای توسعه

مشهد - قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مطالبه کارآفرینی جز با اینکه دانشگاه بتواند ارتباط خود را با بنیادهای علم و فناوری سایر دانشگاه‌ها حفظ کند، میسر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه پنج‌شنبه در دومین مجمع انجمن دانش‌آموختگی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نیازهای امروز جامعه ورود به عرصه کارآفرینی اجتماعی دانشگاه، منشا خدمات در سطوح جامعه هستند و ارتباط آن‌ها با دانشگاه می‌تواند به نسل‌ جدید کمک کند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر از دانشگاه برای حل مشکلات، مطالبه‌گری می‌شود، افزود: این مطالبه‌ همراهی انجمن دانش‌آموختگان را می‌طلبد. اگر بپذیریم دانشگاه محیط یادگیری است، هر انسانی تا آخر عمر خود نیازمند این یادگیری است.

باقری در ادامه بیان کرد: امیدواریم انجمن دانش‌آموختگان، بتواند بلافاصله برای هر فرد، کارت دانش‌آموختگی صادر کند و ارتباط فارغ‌التحصیلان با دانشگاه برقرار شود؛ زیرا این ارتباط متقابل به ما کمک می‌کند پاسخگویی بهتری به نیازهای جامعه داشته باشیم.

 قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خانواده‌ها از ما می‌خواهند فرزندان کارآفرینی داشته باشند، گفت: این مطالبه جز با اینکه دانشگاه بتواند ارتباط خود را با بنیادهای علم و فناوری سایر دانشگاه‌ها حفظ کند، میسر نیست.

وی در ادامه افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه که همواره نسبت به سرنوشت دانشگاه حساس بوده‌اند و دغدغه توسعه علم و فناوری در دانشگاه را دارند، می‌توانند در رویدادهای دانشگاه به ما کمک کنند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما پذیرای دانشجویان کشورهای همسایه هستند، ادامه داد: دانشگاه فردوسی سه رویداد مهم را در دل خود جای داده‌ است؛ دیشب در همین سالن مراسم هفتادمین سال تاسیس دانشگاه برگزار شد و امروز صبح نیز دومین رویداد مهم، شامل جشنواره فرهنگ ملل که مربوط به پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور است برگزار شد.‌ دانشگاه‌های ما پذیرای دانشجویان کشورهای همسایه هستند. 

باقری با بیان اینکه از طریق دیپلماسی و  زبان‌ علمی می‌توان به توسعه کمک کرد، گفت: فارغ‌التحصیل دانشگاه فردوسی، هنگام برگشت به کشورش، به این کشور و دانشگاه تعلق خاطر پیدا می‌کند. در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند که بیشترین این دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل هستند. 

وی در انتها افزود: طی این ۴۰ سال، کارنامه علم و فناوری کشور از همه حوزه‌های دیگر موفق‌تر بوده است.

نظر شما