شناسهٔ خبر: 36823976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رهبر شیعیان نیجریه به زندان مرکزی «کادونا» منتقل می‌شود

دادگاه عالی ایالت کادونا، درخواست استانداری این ایالت برای انتقال شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، بیمار و همسرش به زندان مرکزی کادونا را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حساب کاربری شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، در توییتر، اعلام کرد که دادگاه عالی ایالت کادونا در نیجریه در اقدامی دور از انتظار با درخواست استانداری این ایالت برای انتقال شیخ زکزاکی و همسرش به زندان مرکزی کادونا موافقت کرد.

 

درخواست برای انتقال شیخ زاکزاکی به زندان مرکزی در شرایطی صورت گرفته که رهبر شیعیان نیجریه در حال حاضر ار نظر وضعیت سلامتی در شرایطی ناگوار و نامساعد به سر می‌برد، اما دادگاه عالی هیچ اشاره‌ای به وضعیت سلامتی شیخ زاکزاکی نکرده است.

 

شیخ زاکزاکی از زمان حوادث مراسم اربعین 1394 که در اثر حمله نیروهای ارتش نیجریه به وقوع پیوست، در زندان به سر می‌برد و آخرین بار در مردادماه به صورت موقت برای سفر درمانی به هند آزاد شد، اما پس از بازگشت به هند و ناتمام ماندن روند درمانش باردیگر به زندان بازگشت.

 

ادامه زندان و حبس شیخ زاکزاکی در شرایطی است که پیش از این در دسامبر سال 2016 یک دادگاه عالی فدرال حکم به آزادی شیخ و همسرش داد و ادامه اسارت آنان را غیرقانونی اعلام کرده بود.

 

منبع: مهر

نظر شما