شناسهٔ خبر: 36823714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین:

جای هنر در مساجد قزوین خالی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به اینکه جای هنر در مساجد استان خالی است،گفت: هنرمند باید مسجدی باشد و مسائل بنیادین و اعتقادی را در هنر خود وارد کند.

صاحب‌خبر -

آیت الله عبدالکریم عابدینی پنجشنبه شب در اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با اشاره به اینکه مسئولان برگزار کننده این مراسم جغرافیای فعالیت خود را مسجد معرفی کردند که اقدامی شایسته تقدیر است، اظهار داشت: باید رسم بندگی به دقت در این مکان اجرا شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم با ائمه جمعه و جماعت ارتباط قوی‌تری داشته باشیم لازم است که شأن و آداب مسجد را بیشتر رعایت نماییم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، تصریح کرد: آبادانی دل ها تنها با یاد و نام خداوند تبارک و تعالی میسر می‌شود.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: تنها افرادی که قلب‌هایشان با نام و یاد پروردگار آباد شده باشد می‌توانند به صورت مادی و معنوی در عمران و آبادانی مسجد نقش داشته باشند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از جن و انس را دعوت می‌کند که اگر می‌توانند تنها یک سوره مانند قرآن بیاورند اما هرگز نتوانستند، گفت: خداوند متعال پیش از اینکه دشمنان را با شمشیر مومنان شکست دهد، با سلاح هنر، کفار و مشرکان را درهم شکست.

وی با اشاره به اینکه هنر را در جای جای دین و مفاهیم دینی خود می بینیم، اضافه کرد: هنر عاشورایی امام حسین(ع) و یاران با وفایشان نیز عصاره هنر تمام پیامبران الهی بود و ایشان در کربلا و روز عاشورا با هنر خود، اسلام را زنده نگهداشتند.
 
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید تمام مسلمینی که به اقامه نماز می‌پردازند از ذریه حضرت ابراهیم(ع) به شمار می‌روند، تصریح کرد: همه ما از نسل حضرت ابراهیم(ع) هستیم و باید به اقامه نماز توجه ویژه داشته باشیم.

15 گروه نمایشی در این جشنواره در مجموع 45 اجرا را روی صحنه نمایش بردند.

هنرمندان حاضر در این جشنواره طی روزهای ۱۲ تا 14 آذرماه در مساجد چهارده معصوم (ع)، جوادالائمه(ع)، امام حسن عسگری(ع) و مسجد توحید به اجرای نمایش پرداختند.

نظر شما