شناسهٔ خبر: 36822650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح ملی بسیح همگانی در بیجار/ کاشت 100 اصله نهال

با مشارکت مسئولین، دانش آموزان و همیاران طبیعت طرح ملی بسیح همگانی در بیجار اجرا و 100 اصله نهال کاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، قدیر آریان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار در حاشیه انجام طرح ملی بسیج همگانی نهالکاری که همزمان با سراسر کشور در بیجار نیز در پارک شاهد برگزار شد، بیان کرد: اهمیت وجود درخت و توسعه درختکاری بر هیچ فردی پوشیده نیست، اهمیت این مقوله سبب شده است تا سازمان جنگل‌ها علاوه بر طرح‌های مختلف از قبیل جنگلانه امسال طرحی را با عنوان نهضت نهال‌کاری و با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز برگزار نماید.

قدیر افزود: مهمترین هدف این طرح علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری و کاهش فرسایش خاک، افزایش سفره آبهای زیرزمینی، فرصتی برای مشارکت و معرفی جایگاه واقعی و نقش مردم در راستای توسعه فضای سبز است.

این مسوول با تاکید بر اینکه درخت و حفظ پوشش گیاهی باید جایگاه واقعی خود را در فرهنگ عمومی پیدا کند، خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم که تقریبا سراسر جهان را فرا گرفته است باعث شده در این ماه از سال نهالکاری صورت گیرد و گونه‌هایی که کارشناسان منابع طبیعی انتخاب کردند با شرایط محیط کاشت مطابقت دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار با بیان اینکه فرهنگ کاشت نهال باید به طور ویژه در جامعه نهادینه شود، گفت: کاشت هر اصله درخت احیاء حیات است و بستر حیات را فضای سبز فراهم می‌کند  و در دین مبین اسلام نیز به کاشت درخت بسیار سفارش شده است.

آریان با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی رکن مهم توجه جامعه به اصل حفاظت از منابع طبیعی است، تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی بوده و تنها متوجه دولت و مسوولان نیست و همه افراد جامعه باید به عنوان یک فرهنگ به این امر توجه کنند.

شایان ذکر است جمعی از دانش آموزان به نمایندگی از 720 دانش آموز در این مراسم شرکت کردند و 100 اصله نهال سرو نقره‌ای در محل پارک شاهد غرس شد.

انتهای پیام/2330/75

نظر شما