شناسهٔ خبر: 36822618 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

نمایشگاه نقاشی بیت‌نگار در شاهرود گشایش یافت

شاهرود - ایرنا - نمایشگاه شعر نقاشی سمانه سنگچولی نقاش و شاعر مطرح کشور با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه در گالری سیب مجمتع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

 رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در گفت و گو با ایرنا  در باره نمایشگاه نقاشی بیت نگار گفت: این نمایشگاه  رویدادی نو است ، سرودن شعر پس از پایان کار خوشنویسی یکی از ویژگی‌های شاخص  این هنرمند است.

وی با بیان این که در این نمایشگاه، ۲۰ اثر به نمایش گذاشته شده ، ادامه داد: نمایشگاه بیت‌نگار از ۱۴ تا ۲۰ آذرماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیب مجتمع فرهنگی هنری مهر برای بازدید علاقمندان این هنر دایر است.

مهدیان تصریح کرد: اشعار سمانه سنگچولی در قالب غزل،مثنوی و برگرفته از دریافت‌های این شاعر است.

وی افزود: شاعر بر آن است که شعر جدای از نقاشی نیست و استعاره قلمی است که شاعر در شعر با آن نقش می‌زند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرودخاطرنشان کرد: ملتمسات، مروارید قرن نهم، مثنوی سایه‌ها، نوآوری مروارید وآفتاب مثنوی از آثار منظوم ، مکتوب و نوشته های این شاعر است‌.

در شهرستان شاهرود  ۱۶۳ مرکز فرهنگی- هنری فعالیت می کنند ، بر اساس برنامه  این تعداد تا سال ۱۴۰۰ به ۴۱۸ مورد افزایش می‌یابد.

در شهرستان شاهرود۹ انجمن فرهنگی و هنری فعال و ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کنند.

نظر شما