شناسهٔ خبر: 36822611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیجدهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان مهریز افتتاح شد

ایرنا - یزد- هیجدهمین اقامتگاه بوم‌گردی مهریز شامگاه پنجشنبه با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از مسوولان محلی با ۷۰۰ مترمربع زیربنا در محله «منگاباد» این شهرستان با یک میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب اداره میراث فرهنگی مهریز، با بهره‌برداری از این واحد زمینه اشتغال سه نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

در گزارش ارسالی به تعداد اتاق ها و تخت های این واحد اشاره ای نشد.

بوم گردی به مفهوم واقعی، یعنی ما شرایطی را در یک مکان داشته باشیم که «بر اساس فرهنگ منطقه» از گردشگران میزبانی کنیم، برای نمونه اقامتگاه عشایری باید چادر و اقامتگاه روستایی باید خانه روستایی مشابه دیگر خانه های منطقه باشد.

مهریز با قابلیت های تفریحی، گردشگری از جمله باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد که به ثبت جهانی رسید و چشمه غربال بیز، منطقه تفریحی کوه ریگ و دیگر آثار باشکوه خشتی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

این شهرستان ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد و تاکنون ۱۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

 همچنین یک اقامتگاه بوم گردی امروزبا حضور معاون گردشگری وزارتخانه یادشده در شهر یزد افتتاح شد.

این واحد اقامتی  با  پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری با ۱۴۰ مترمربع زیربنا تجهیز شد و دارای چهار اتاق ‌و ۱۲ تخت است و با بهره برداری از آن برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد شد.

ولی تیموری در ادامه سفر به یزد از جشنواره های قورمه و کباب مهریز و زردک روستای خرانق شهرستان اردکان بازدید می کند.

حضور در جشنواره گردشگری معلولان، مجمع عمومی راهنمایان گردشگری و بازدید از پارک های طبیعت گردی استان از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه تیموری به استان  است.

نظر شما