شناسهٔ خبر: 36822551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واعظی در جلسه کارگروه ملی زیارت:

تلاش دولت فراهم کردن امکانات مناسب اقامتی برای زائران است

سایت ریاست جمهوری

چهارمین جلسه کارگروه ملی زیارت عصر پنج‌شنبه به ریاست رئیس دفتر رئیس جمهور و با حضور کلیه اعضاء از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران شهرهای زیارتی مشهد، قم، شیراز و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت در محل استانداری مشهد برگزار و تصمیمات لازم برای فراهم کردن امکانات و تسهیلات لازم برای زائران اتخاذ شد.

صاحب‌خبر -

محمود واعظی طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه نیازمند راهبرد مشخص هستیم تا تصمیمات منسجم، کاربردی و عملیاتی در مورد زائران اتخاذ شود، گفت: مصوبات این جلسه باید در راستای کمک هر چه بیشتر و فراهم کردن تسهیلات لازم برای آرامش و آسایش زائران باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان ضرورت برگزاری منظم جلسات و اتخاذ تصمیمات قابل اجرا در جلسات کارگروه ملی زیارت بر تلاش برای پذیرش زائران خارجی تأکید کرد و گفت: ورود زائران خارجی به کشور مزایای بالایی اعم از اقتصادی و فرهنگی دارد و رایزن‌های فرهنگی و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور باید برای جذب زائران بین‌المللی فعال شوند.

دکتر واعظی تأکید کرد: می‌توانیم در این جمع با پیگیری‌های جدی‌تر و فعالانه‌ و فعال‌تر شدن دبیرخانه دست به دست هم دهیم، تا بتوانیم اهداف خود را برای خدمت بهتر و شایسته به زائران محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان این جلسه در گفتگویی با خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز مصوبه گذشته مرور و بحث‌های جدی داشتیم، گفت: خوشبختانه اکثر مصوبات قبلی با تلاش استانداران قم، شیراز و مشهد و سایر اعضاء عملیاتی شده است.

واعظی با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با اقامت زائران و استفاده از تسهیلات برای ساخت زائرسراها در جلسه کارگروه ملی زیارت، خاطر نشان کرد: در این زمینه باید از کمک‌های خیرین و بخش خصوصی استفاده کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تصمیم‌گیری شد که کارگروه جلسات به صورت منظم 4 بار در سال برگزار شود، افزود: با تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های ویژه می‌توانیم هدف مقدس خدمت‌رسانی به زائران را محقق کنیم.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه زیارت، گفت: بخشی از بودجه زیارت از بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و بخشی دیگر با کمک خیرین و بخش خصوصی خواهد بود. دولت همچنین در صدور مجوزها و ارایه تسهیلات کمک خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در خصوص زمان ارایه لایحه بودجه سال آینده کشور به مجلس، گفت: بودجه کل کشور روز گذشته در هیأت دولت به تصویب رسید و یکشنبه هفته آینده توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم می‌شود.

 واعظی اولویت‌های بودجه سال آینده را کمک به تولید داخلی و خودکفایی و رسیدگی به طبقات متوسط و کمتر برخوردار جامعه عنوان کرد و گفت: در بودجه سال آینده افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دیده شده و برای تأمین ارزاق عمومی مردم و نیازهای دارویی ارز 4200 تومانی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما