شناسهٔ خبر: 36822363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۲۹ درصدی جرایم غیرعمد و محکومین مالی در قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۲۹ درصدی جرایم غیرعمد و محکومین مالی در هشت ماه گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در مراسم تجلیل از خیران ستاد دیه استان افزود: هم اکنون ۲۵۶ زندانی نیازمند محکومین کاهش ۲۹ درصدی جرایم غیرعمد و محکومین مالی در استانمالی و جرایم غیرعمد همچون بدهکار مالی، مهریه، تصادف و حوادث کارگاهی در زندان‌های استان به سر می‌برند.
وی افزود : قرار است امروز همزمان با میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) تعداد ۷۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی که مجموع بدهی آنان یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است آزاد شوند.
استاندار نیز در این مراسم گفت: مجموعه استانداری نیز در کنار کمیته امداد و ستاد دیه در جهت توانمندسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی فعال خواهد بود.
جمالی پور با اشاره به اقدامات بزرگ خیرین و مشارکت مردم افزود: با مشارکت خیرین و مردم دولت در جهت خدمت به اقشار ضعیف جامعه و نیازمندان اقدامات خوبی انجام داده است.
وی افزود : هر جا که مردم محور حرکت بودند اقدامات خوبی را در تمام زمینه‌ها شاهد بودیم.
استاندار بقای نظام و توسعه کشور را در گرو مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین نظام بوده است.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این مراسم گفت: قزوین جزو استان‌های پیشتاز در امور خیریه از قبیل ایجاد اشتغال، تامین جهیزیه و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.
مرتضی بختیاری افزود : در کنار بودجه‌های دولتی و ... کمک‌های خیرین همواره راه‌گشای نیازمندان است.
رییس کمیته امداد کشور گفت : ۷۴۰ خانه برای مددجویان کمیته امداد استان قزوین تامین خواهند شد.
به گفته بختیاری ، ۵۰۰ میلیون تومان از ستاد دیه کشور در اختیار استان قزوین قرار خواهد گرفت تا در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه شود.

نظر شما