شناسهٔ خبر: 36822156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصفهان

مراسم پایانی نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه

نهمین اجلاسیه منطقه ای مدرسین حوزه علمیه با قرائت بیانیه ای در اصفهان پایان یافت .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان ؛ نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با  حضور علما و روحانیان استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری به میزبانی اصفهان عصر امروز با قرائت بیانیه پس از 2 روز به کار خود پایان داد .
در بخشی از این بیانیه که آیت الله سید احمد خاتمی آن را قرائت کرد ، آمده است :

اکنون‌که دشمنان انقلاب با تهدیدها و تحریم‌ها، اقتصاد و معیشت ملت شریف ایران را هدف قرار داده‌اند توجه بیش‌تر به اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولید داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت عظیم جوانان مومن و پرنشاط کشور از سوی مسوولان اهمیت بیش تری یافته است ، تا تهدیدها را به فرصتی مناسب برای شکوفایی و بالندگی اقتصاد داخلی تبدیل کنند.

<div id="video-display-embed-code_4249194"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2589049/4249194?width=400&height=300"></script></div>

در بخش دیگری از  این بیانیه با اشاره به جدا شدن صف مردم از اغتشاشگران  در ناآرامی های اخیر با  درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب  آمده است ،  مسوولان  باید در این خصوص  به دغدغه‌ها و مطالبات مردمی توجه داشته باشند.

حضور پرشور در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال  با  انتخاب افراد اصلح، انقلابی و ولایت مدار یکی دیگر از بندهای مهم این بیانیه است.

در بخش پایانی بیانیه هم تاکید شده است ،  جامعه مدرسین، خود را موظف می‌داند در همه مقاطع حساس انقلاب از ارزش‌های نظام مقدس اسلامی حمایت و در هدایت امت اسلامی، تردید نکنند و شیطنت‌های استکبار درحکومت اسلامی، را محکوم و در مقابل توطئه و نقشه‌ پلید آنها ایستادگی کنند .

نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه با محوریت رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد .

رسالت روحانیت در نهادینه کردن مهدویت و فرهنگ اسلامی، رسالت روحانیت در عدالت خواهی و مبارزه با فساد و رسالت روحانیت در ترویج مفاد دینی و اعتقادی، عزت ملی و مرز بندی با دشمن  از جمله سه کمیسیون تخصصی این اجلاسیه در اصفهان بود .

 

نظر شما