شناسهٔ خبر: 36822007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار پلیس

صحت سنجی دوربین‌های ناجا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت: این دوربین‌ها بایستی استاندارد‌های ناجا را بگذرانند که شهروندان به اشتباه جریمه نشوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمدرضا مهماندار" در گفت: وگو با شبکه خبر، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ دوربین پلاک خوان در شهر تهران نصب شده است که دارای کد پلیس هستند و تمامی تخلف‌ها اعم از ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک، طرح کاهش آلودگی هوا و معاینه فنی و ... را ثبت می‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی ضمن تشکر از اقدامات و همکاری‌های شرکت کنترل ترافیک، افزود: از سال گذشته شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران ۳۳ دوربین در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب کرد ه است و تقاضای تخصیص کد پلیس داشت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ادامه داد: ۳۳ دوربین بررسی و امتحان شد و ۲۱ دوربین در ۲۱ نقطه توانست استاندارد‌ها را بگذراند، البته برخی از این دوربین‌ها با اغماض توانست مجوز برای فعالیت و کد پلیس را دریافت کند.
رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: ۱۲ دوربین دیگر از همان مجموع ۳۳ دوربین نتوانست استاندارد‌های لازم را کسب کند و قرار شد اصلاح و بهره برداری شود.
 
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت:
سرقت فلش مموری باند سارقان را گرفتار کرد
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری و انهدام باند ۴ نفره سارقان و مالخران لوازم و محتویات داخل خودرو با ۵۰ فقره سرقت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ کارآگاه "حمدالله علیزاده " گفت: سارقان از خودرو‌های فاقد ایمنی اشیاء و لوازم با ارزش سرقت می‌کردند.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: متهم که دیگر چاره‌ای جز به اعتراف نداشت به سرقت لوازم و محتویات خودروی مال باخته با همدستی شخصی به نام جواد ۲۳ ساله اعتراف کرد. متهم دوم پرونده نیز به همدستی با ناصر اعتراف و به فروش اموال سرقتی به ۲ مالخر اعتراف کرد.
وی با اشاره به اینکه مخفیگاه مالخران در محدوده خیابان خاوران شناسایی و این ۲ متهم نیز دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه یاسر تعدادی اسناد و اموال سرقتی کشف و با شناسایی هویت ۲۰ تن از مالکان این اسناد، شاکیان برای پیگیری پرونده به پایگاه هفتم دعوت شدند و اموال کشف شده به صاحبان آن‌ها با هماهنگی مقام قضائی تحویل داده شد.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت و مالخری با همکاری یکدیگر اعتراف کرده اند، گفت: در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که متهمان پرونده سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عناوین دستگیر شده اند.
وی اضافه کرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند متهمان پرونده با دستور بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای ناحیه ۱۲ روانه زندان شدند.
 
فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامی یگان امداد:
دستگیری سارق زورگیر محله شمیران نو
فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامی یگان امداد از دستگیری سارق زورگیر محله شمیران نو به همراه سلاح سرد خبر داد.
سرگرد "یوسف سهل آبادی" در مصاحبه با پایگاه خبری پلیس گفت:: واحد‌های گشت قرارگاه شمال در راستای درخواست شهروندان مبنی بر دستگیری و برخورد با سارقان و زورگیران محدوده شمیران نو در حال گشت زنی هدفمند بودند که به یک نفر که سراسیمه در حال دویدن بوده و با دیدن خودرو پلیس قصد متواری شدن از محل را داشت مظنون شده و دستور ایست دادند.
فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامی افزود: ماموران پس از دستگیری و بازرسی اولیه از وی یک قبضه سلاح سرد (قمه) کشف نمودند. متهم به همراه پرونده به پلیس پیشگیری انتقال داده شد.
سرگرد سهل آبادی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم پلیس پایتخت برخورد قاطع با عاملان جرایم خشن به ویژه سرقت به عنف است و پلیس برای ایجاد امنیت عمومی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.
 
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت:
تصادف ۲ موتور سوار یک فوتی داشت
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت از تصادف ۲ موتورسیکلت و فوت یکی از موتورسواران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" احسان مومنی" گفت: در مسیر جنوب به شمال تونل توحید، ۲ دستگاه موتور سیکلت با یکدیگر به شدت برخورد می‌کنند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت بیان داشت: بلافاصله پس از این برخورد، کارشناسان پلیس راهور پایتخت در محل وقوع حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف نسبت به بررسی علل و عوامل پرداختند.
وی گفت: با حضور عوامل اورژانس در موقعیت حادثه مشخص شد که موتورسوار مقصر در صحنه حادثه فوت کرده است
مومنی افزود:موتورسوار دیگر نیز در این حادثه مجروح شده بود توسط عوامل اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد.
وی گفت: در این خصوص کروکی ترسیم و به کلانتری محل برای سیر مراحل قانونی تحویل شد.

سرگرد دهقان، فرمانده گشت قرارگاه جنوب یگان امداد
 کشف ۶۰۰ میلیونی کالای قاچاق در پایتخت 
فرمانده گشت انتظامی قرارگاه جنوب یگان امداد از کشف کالای قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرگرد سعید دهقان در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با کنترل تردد خودرو‌های عبوری محور‌های منتهی به شهر تهران، ماموران قرارگاه جنوب گشت انتظامی یگان امداد پایتخت موفق شدند یک دستگاه پژو حامل کالای قاچاق را در بزرگراه خلیج فارس شناسایی و در یک عملیات پلیسی متوقف کنند.
وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو، گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۲۰ طاقه پارچه فاقد فاکتور و برگه گمرکی کشف شد.
فرمانده قرارگاه جنوب گشت انتظامی یگان امداد پایتخت با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا‌ها را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.
دهقان در پایان خاطر نشان کرد: متهم پرونده برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

سرهنگ جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس
 توقف نیسان با محموله قاچاق 
سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت از کشف ۳۸ طاقه پارچه به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال در محموله نیسان خبر داد.
سرهنگ دوست علی جلیلیان در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳۰ نازی آباد، هنگام گشت زنی در محدوده خیابان فدائیان اسلام به یک دستگاه خودروی نیسان وانت مشکوک شدند و برای بررسی موضوع دستور توقف دادند.
سرکلانتر هفتم عنوان کرد: پس از مدتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و راننده و سرنشین این خودرو دستگیر شدند.
وی گفت: در بازرسی‌های انجام شده از داخل خودرو ۳۸ طاقه پارچه که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بودند، کشف شد.
سرکلانتر هفتم پایتخت با اشاره به اعتراف هر ۲ متهم مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا را ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ محبت، رئیس پایگاه هفتم پلیس امنيت
 دستگیری مامور قلابی جنوب پایتخت 
رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد که با جعل عنوان ناجا و سایر ارگان‌های نیرو‌های مسلح، ازشهروندان اخاذی می‌کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رسول محبت گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان جنوب تهران مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان نیرو‌های نظامی و انتظامی از آن‌ها به طرق مختلف اخاذی کرده است، تحقیق و بررسی گزارش اعلامی برای شناسایی و دستگیری این فرد جاعل در دستور کار ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.
وی بیان داشت: در بررسی و پایش اطلاعاتی، مشخص شد متهم فردی سابقه دار و آشنا با ماموریت‌های نیرو‌های انتظامی بوده و در طول این مدت با جعل مهر و اوراق نظامی به طرز ماهرانه‌ای اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از تعدادی از کسبه و بازاریان و شهروندان ساکن در محله خانی آباد شده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: با دستور قاضی پرونده تلاش برای دستگیری این فرد جاعل، در اولویت کاری ماموران قرار گرفت.
محبت تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در حوالی خیابان میعاد، بامداد روز گذشته سیزدهم آذر متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.
رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی خود اعتراف کردند، اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه شبه سلاح (تفنگ بادی ۴ ونیم) که با تغییر در ظاهر سلاح به شکل کلاشینکف دیده می‌شود، یک قبضه شبه سلاح (فندکی) کمری، ۲ جلد گاز اشک آور و یک جلد دستبند، یک عدد شوکر، تعداد ۷ عدد فشنگ مشقی، تعداد کثیری اوراق و مدارک مربوط به سازمان‌های دولتی و ... کشف شد.
این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۷ تن از وی مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: تحقیق و شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: متهم به همراه آلات و ادوات و اوراق کشف شده برای ادامه رسیدگی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ رازقی، رئیس مرکز فرماندهی ترافیک پلیس راهور
 برخورد یک دستگاه سواری سمند با گاردریل باعث ترافیک شد 
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت از برخورد یک دستگاه سمند با گاردیل خبر داد و گفت: این تصادف که بار ترافیکی سنگینی را در منطقه ایجاد کرده بود، خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد رازقی گفت: ساعت ۰۶:۴۰ صبح امروز چهاردهم آذرماه در مسیر جنوب به شمال بزرگراه چمران محدوده پل مدیریت یک دستگاه تاکسی سمند با گاردریل وسط بزرگراه برخورد می‌کند.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت عنوان کرد: پس از این برخورد شدید خودروی سمند در بین گاردریل‌ها می‌افتد و غیر قابل حرکت می‌شود.
وی گفت: به همین واسطه شاهد بار ترافیک سنگین در این محدوده بودیم و عوامل پلیس راهور تهران بزرگ تا آمدن جرثقیل ترافیک محل تصادف را کنترل کرده و با حضور پررنگ خود از بار ترافیکی ناشی از این تصادف می‌کاهند.
این مقام انتظامی گفت: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید و راننده سمند با حضور بموقع تیم اورژانس در محل مداوا شد.
رازقی علت این حادثه را بی توجهی به جلو از سوی راننده سمند اعلام کرد و از رانندگان خواست: هنگام رانندگی تمام توجه خود را علاوه بر آیینه‌ها به جلو معطوف دارند.

نظر شما