شناسهٔ خبر: 36821940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

موسوی بیوکی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

پیشنهاد ساخت 500 هزار مسکن روستایی در بودجه دو سالانه کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای کمک به سازمان مدیریت بحران کشور و بنیاد مسکن پیشنهاد دادیم در طرح مسکن روستایی به جای 200 هزار واحد، 500 هزار واحد روستایی در کشور ساخته شود.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ با اشاره به گزارش کمیسیون عمران پیرامون مناطق زلزله‌زده آذربایجان اظهار کرد: تمام مسئولان ستاد حوادث غیرمترقبه بعد از زلزله آذربایجان به کمیسیون آمدند و عملکرد خود را گزارش کردند.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها نشان داد تخریب‌های صورت گرفته در زلزله همگی مربوط به خانه‌هایی بود که بازسازی و نوسازی در آن صورت نگرفته بود، افزود: بیشتر آسیب و تخریب مربوط به خانه‌های سنگی و گلی بود که به دلیل استفاده از مصالح سنگین در زلزله دوام نیاورده بودند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: براساس گزارش کمیسیون عمران و تأیید مسئولان استان آذربایجان شرقی دستگاه‌های دخیل در امداد مانند هلال‌احمر، اورژانس و ... توانستند به موقع وارد وارد عمل شوند و از تلفات بعدی در زلزله اخیر جلوگیری کنند.

موسوی با اشاره به گزارش بنیاد مسکن تصریح کرد: حدود دو سوم منازل آذربایجان شرقی که نوسازی شده بود، تخریب نشده و حتی آسیب هم ندیده بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استماع گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده سبب شد چند تصمیم در کمیسیون‌ گرفته شود، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم برای کمک به سازمان مدیریت بحران کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بودجه 99 و 1400 ساخت سالانه 200 هزار واحد  در طرح ساخت مسکن روستایی را به 500 هزار واحد روستایی برسانیم تا اینگونه بتوانیم مسکن روستایی را تقویت کرده و از تلفات احتمالی در آینده جلوگیری کنیم.

موسوی بیوکی بیان کرد: خودم هم گزارشی از مناطق زلزله زده کرمان تهیه کرده بودم که در جلسه کمیسیون عمران ارائه شد که مؤید آن بود که خانه‌های روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده در زلزله‌ها مقاومت کردند و لذا اگر برنامه نوسازی از 200 هزار واحد به 500 هزار واحد روستایی برسد، طی یک برنامه چهارساله تمام منازل روستایی که حدوداً بیش از پنج میلیون است مقاوم‌سازی و نوسازی می‌شود و به پایداری می‌رسد.

وی درباره اینکه آیا این گزارش‌ها در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد، گفت: به نظر نمی‌رسد این گزارش‌ها به صحن بیاید، اما مصوب شد که در بودجه دوسالانه کشور این افزایش واحدها در برنامه نوسازی لحاظ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای تحقق بودجه پیشنهاد دادیم برای تقویت برنامه نوسازی خانه‌های روستایی از صندوق توسعه ملی هم کمک گرفته شود.

انتهای پیام/4034/

نظر شما