شناسهٔ خبر: 36821719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح «معلم آینده‌ساز» در همدان/ نقش الگویی ـ تربیتی معلمان آینده‌ساز

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه معلم آینده‌ساز باید نقش الگویی برای دانش‌آموز داشته باشد گفت: مسیر بیانیه گام دوم انقلاب از تحول بنیادین آموزش و پرورش عبور می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد پورداود عصر امروز در جمع فرهنگیان بسیجی همدان اظهار کرد: فلسفه بعثت انبیای الهی مربیگری و آن گاه معلمی بوده که آیه ۳۳ سوره توبه به این مفهوم اشاره دارد یعنی اسلام‌پژوهی و آینده‌پژوهی اسلامی.

وی طرح «معلم آینده‌ساز» را جزو طرح‌های مشترک بسیج و وزارت آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: خوشبختانه طرح‌هایی که در استان توسط آموزش و پرورش و سپاه و بسیج برگزار می‌شود، در کشور سرآمد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از کسب رتبه دوم استان در طرح «شهید بهنام محمدی» خبر داد و افزود:‌ این موضوع نشان از تعامل، تبادل فکر و هم‌افزایی بین بسیج و آموزش و پرورش دارد.

وی با بیان اینکه در آیات مختلف اشاره شده که آینده از آن مستضعفین است عنوان کرد: آیه 33 سوره توبه به این موضوع تأکید دارد که آینده از آن مستضعفان است و هیچ قدرتی نمی‌تواند بر اسلام و مسلمین سلطه داشته باشد.

پورداود ادامه داد: آیاتی چون آیه ۲۸ سوره فتح از واقعه مهمی خبر می‌دهند و آن جهانی شدن اسلام و غافلگیر شدن مشرکین و کفار است که با قیام امام زمان(عج) به وقوع خواهد پیوست.

وی گفت: در این راستا برای اینکه بسترسازی کنیم تا پرچم جمهوری اسلامی و اقصی نقاط گیتی به دست وارث اصلی برسد، نقش معلم آینده‌ساز بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

  مدیرکل آموزش و پرورش همدان با تاکید به اینکه «معلم آینده‌ساز» باید نقش الگویی برای دانش‌آموز داشته باشد خاطرنشان کرد: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را برای نسل جوان و آینده ایران اسلامی ترسیم فرموده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه ایشان اهتمام ویژه‌ای برای آینده انقلاب اسلامی و جوانان دارند و همه ما باید در این مسیر حرکت کنیم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه عارفانه، عاشقانه و تربیتی است و بعد تربیتی با مبحث آینده‌ساز مناسبت دارد که نباید از آن غافل شد.

پورداود با بیان اینکه مسیر بیانیه گام دوم انقلاب از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عبور می‌کند افزود: سند تحول بنیادین اعتقاد به تربیت تمام‌ساحتی دارد و اتفاقا اولین ساحت این سند تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.

وی تأکید کرد: طرح معلمان آینده‌ساز ویژه دانش‌آموزان و معلمان بسیجی است آن هم با اهدافی چون تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج روحیه انقلابی، اقتصادی و فرهنگی و مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میثاق نامه دستگاه تعلیم و تربیت است خاطرنشان کرد: این سند سه جوهره اصلی از جمله تربیت تمام ساحتی، چرخش‌های تحول آفرین و زیرنظام‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ارتباطی قوی با مجموعه سپاه دارد و اگر توفیقاتی به دست می‌آید مرهون این هم‌افزایی‌هاست گفت: در آموزش و پرورش حرکت از دانش‌آموز منفعل به سمت مربی فعال مورد توجه ماست.

پورداود ادامه داد: باید تلاش کنیم دانش‌آموزان با الگوگیری از الگوهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان عناصر خداباور، مفید و سازنده در آموزش و پرورش تربیت شوند.

وی افزود: غدغه اصلی مقام معظم رهبری تربیت دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در جمع معلمان نیز فرمودند «آموزش و پرورش چهل ساله انقلاب را دست‌کم نگیرید که شهیدحججی‌ها را تربیت کرده است».

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تربیت درست را در گرو توجه خانواده و همکاری آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: رسالت اصلی مدرسه این است اهداف انقلاب اسلامی را بر اساس سند تحول بنیادین ارائه دهد پس اگر جامعه و خانواده همراهی نکنند تربیت شکل نمی‌گیرد.

انتهای پیام/89026/

 

نظر شما