شناسهٔ خبر: 36821402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حذف ترافیک شهری با اجرای پروژه کمربندی شمالی و کنارگذر راه‌آهن در اسلامشهر

ترافیک شهری در بلوار بسیج شهر اسلامشهر با اجرای دو پروژه کمربندی شمالی و ۲۴ متری کنارگذر راه‌آهن از بین خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، ۲ پروژه کمربندی ۴۵ متری شمالی و کنارگذر ۲۴ متری راه‌آهن، در سطح شهر اسلامشهر که در مسیر عبور و مرور هزاران خودرو و مسافر از شهرهای همجوار این شهر قرارگرفته، بر اساس طرح تفصیلی شهر و مصوبه شورای اسلامی اسلامشهر، بیش از ۱۰ سال است که آغازشده، اما به علل مختلف تاکنون به سرانجام نرسیده است.

در طی دو سال اخیر که با حضور مدیریت جدید بر مسند شهرداری اسلامشهر و جدیت و عزم راسخ شهردار برای رفع معضلات ترافیکی این کلانشهر، احداث پروژه‌های کمربندی ۲۴ متری شمالی اسلامشهر و کنارگذر ۲۴ متری ریل راه‌آهن، شاهد سرعت بیشتری در اجرای طرح است که متأسفانه موانع و مشکلاتی موجود بر سر راه طرح، مانع از اجرای سریع آن شده است.

یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات برای اجرای این ۲ پروژه در سطح منطقه، وجود ریل راه‌آهن و اراضی متعلق به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است، که برای رفع موانع، همکاری و همراهی مسئولین راه‌آهن با شهرداری و انجام توافقات قانونی بین طرفین، ضروری است.

در سال‌های اخیر جلسات مکرری با حضور کارشناسان و مدیران شرکت راه‌آهن و مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر برگزار و تصمیماتی گرفته و حتی توافقاتی نیز انجام‌شده و بنا بر شواهد موجود، اقدامات عملیاتی هم شده، در همین این راستا امروز به منظور تسریع در اجرای این دو طرح، جلسه‌ای با حضور مدیر کل خط و سازه های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راه‌آهن استان تهران به همراه تعدادی از مشاورین و کارشناسان، در دفتر شهردار اسلامشهر برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده بر اساس توافقات منعقده فی‌مابین شهرداری اسلامشهر و شرکت راه‌آهن و ارائه توضیحات توسط مشاور طرح، موضوعات و مسائل فنی و کارشناسی پیرامون طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست پیرامون نحوه بازگشایی زیرگذرهای منتهی به خیابان‌های امام علی بن ابیطالب (ع)، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) نظرات و کارشناسان و مدیران راه‌آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان مقرر شد بر اساس مفاد تفاهم‌نامه مورخه ۴ تیر ۹۷ منعقده بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری اسلامشهر، ضمن واگذاری زمین‌های واقع در طرح از سوی راه‌آهن که تاکنون مورد اجرا قرار نگرفته بود، مجوزهای لازم برای احداث پل‌های موردنیاز کمربندی شمالی اسلامشهر، توسط شرکت راه‌آهن هرچه سریعتر صادر شود تا شهرداری بتواند عملیات اجرایی این طرح را آغاز کند.

حسین طلا شهردار اسلامشهر در این جلسه طی سخنانی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای طرح کمربندی شمالی و ۲۴ متری کنار گذار راه‌آهن، اظهار کرد: با توجه به عبور خط راه‌آهن تهران- جنوب از داخل شهر اسلامشهر، این شهر به دو منطقه مسکونی متفاوت تبدیل‌شده و علاوه بر آن دسترسی و تردد ساکنین طرفین خط راه‌آهن به‌سختی انجام می‌شود، ضمن اینکه این امر باعث افزایش ترافیک داخل شهر اسلامشهر به‌ویژه در محور بلوار بسیج شده است.

طلا با اشاره به اینکه احداث کمربندی ۴۵ متری شمالی و کنارگذر ۲۴ متری راه‌آهن می‌تواند بخش مهمی از مشکلات ترافیکی اسلامشهر را مرتفع کند، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری اسلامشهر با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد کرده و به تصویب و تایید شورای شهر، فرمانداری و استانداری رسیده، برای احداث و اجرای این دو طرح در اسلامشهر، چندین تقاطع غیر همسطح و پل پیش‌بینی‌شده که در صورت واگذاری اراضی موردنیاز واقع در مسیر از سوی شرکت راه‌آهن، به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار اسلامشهر تاکید کرد: در راستای احداث ۲۴ متری کنارگذر راه‌آهن، با توافقات انجام‌شده با مالکین ساختمان‌های مسکونی واقع در مسیر و تملک آن‌ها، بخش‌هایی از مسیر آزادسازی شده و با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال جاری برای تملک قطعات باقیمانده در مسیر، دچار مشکلات مالی شده‌ایم که به‌زودی تامین و پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه این جلسه، حاضران با بازدید میدانی از محل اجرای طرح کمربندی شمالی و ۲۴ متری کنارگذر، از نزدیک مسائل و موانع را بررسی کردند و طرفین متعهد شدند با انجام سریع توافقات خود، نسبت به اجرای طرح و واگذاری اراضی موردنیاز اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/ی۴۰/خ

نظر شما