شناسهٔ خبر: 36820971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیوان کیفری بین‌المللی از گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد

بازپرس دیوان کیفری بین‌المللی روز پنج‌شنبه از احتمال الحاق «دره اردن» به فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاتو بنسودا» بازپرس دیوان کیفری بین‌المللی (آی‌سی‌سی) روز پنج‌شنبه از احتمال الحاق «دره اردن» به فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد. 

بنسودا که از پنج سال پیش بررسی پرونده اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را آغاز کرده، امروز در گزارشی در مورد وضعیت مناطق مختلف جهان، گفته است که احتمال ضمیمه دره اردن توسط رژیم صهیونیستی، یکی از موارد نگرانی است. 

به نوشته پایگاه «جروزالم‌پست»، رأی نهایی این نهاد در خصوص وضعیت مناطق اشغالی می‌تواند از منظر دیپلماتیک و سیاسی برای تل‌آویو تبعات زیادی داشته باشد. 

وی مانند گزارش سال گذشته خود، گفته است که در آستانه اتخاذ تصمیم در مورد ورود به پرونده «جنایات جنگی» احتمالی در فلسطین اشغالی است. او مجموعا سه موضوع را در دستور کار دارد: حمله سال ۲۰۱۴ به نوار غزه، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و تبادل آتشی که از سال ۲۰۱۸ میان مقاومت فلسطین در غزه و رژیم صهیونیستی آغاز شده و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

گزارش بنسودا چند روز پس از آن منتشر می‌شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در مورد الحاق «دره اردن» صحبت کرده است. (جزئیات بیشتر)

نتانیاهو تابستان امسال پیش از برگزاری دومین انتخابات و در تلاش برای جذب آرای شهرک‌نشین‌های صهیونیست، رسما وعده الحاق دره اردن را مطرح کرد. با این وجود، حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو نتوانسته تعداد کرسی‌های لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورد و اکنون به دنبال اتحاد با احزاب مقابل و حفظ قدرت است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که اگر رژیم صهیونیستی اقدام به الحاق دره اردن به سرزمین‌های اشغالی کند،‌ تشکیلات خودگردان فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی مراجعه خواهد کرد و تمامی روابط با این رژیم را لغو می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما