شناسهٔ خبر: 36819764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گلستان

جزئیاتی تازه از پرونده پولشویی ۵ هزار میلیارد تومانی

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل دادگستری گلستان جزییات تازه‌ای از باند بزرگ پولشویی ۵ هزار میلیارد تومانی در استان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان هادی هاشمیان امروز با بیان اینکه فعلا ۳۰۰ نفر در این زمینه متهم شناسایی شدند گفت:  فعلا در این پرونده ۹ نفر بازداشت، ۷۸ نفر ممنوع المعامله و ۱۵۳ نفر ممنوع الخروج هستند.
هادی هاشمیان افزود: تاکنون ۳۰ کیلوگرم شمش طلا، ۴ خودرو گران قیمت با ارزش ۱۵ میلیارد تومان، یکصد دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین، ده ملک در منطقه گران قیمت گرگان، بیش از ۳۰۰ سند رسمی ملکی و یک زمین ۲۰۰ هکتاری از اعضای این باند شناسایی و توقیف شده است.
او افزود: املاکی نیز متعلق به این افراد در قبرس و افغانستان شناسایی کردیم.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای این باند در قالب یک شبکه گسترده در استان‌های گلستان، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می‌کردند که با تلاش اداره اطلاعات استان دستگیر شدند.
<div id="video-display-embed-code_4248360"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2588890/4248360?width=350&height=250"></script></div>
هاشمیان افزود: این افراد پرونده‌های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می‌دادند و سپس همین وام‌های صوری را به صورت صوری با سود ۳۰ درصد سپرده گذاری می‌کردند و میلیارد‌ها تومان سود می‌گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند.
هاشمیان ادامه داد: یکی دیگر از شگرد‌های پولشویی این افراد، ارزش گذاری غیرواقعی واحد‌های تولیدی و فروش آن به  موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند.

نظر شما