شناسهٔ خبر: 36819434 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

کناره‎ گیری بنیانگذاران گوگل از مدیریت شرکت آلفابت

لری پیج و سرگی برین، دو بنیانگذار گوگل، اعلام کرده اند که از مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره شرکت آلفابت - که گوگل زیرمجموعه آن است - کناره گیری می کنند. با این حال، این دو میلیاردر ۴۶ ساله همچنان عضو هیات مدیره آلفابت و بزرگ ترین سهام دار آن باقی خواهند ماند. قرار است که سوندار پیچای، ۴۷ ساله، مدیرعامل فعلی گوگل، مدیرعاملی آلفابت را هم برعهده بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام کرد که با تغییر ساختار این شرکت، زیر نظر یک شرکت مادر به نام آلفابت فعالیت خواهد کرد تا "تمیزتر و پاسخگوتر" عمل کند.

لری پیج و سرگی برین گفته بودند که ساختار تازه به آنها امکان خواهد داد که بر فرصت های فوق العاده ای در گوگل تمرکز کنند، اما اخیرا در یک نوشته بلاگی اعلام کردند که از سمت مدیریت آلفابت کنار می روند.

لری پیج و سرگی برین گفتند که به عنوان اعضای هیات مدیره، سهامدار و بنیانگذار، همچنان فعال باقی خواهند ماند اما تاکید کردند که این یک "زمان طبیعی است که ساختار مدیریتی شرکت را ساده تر کنیم."

دو بنیانگذار گوگل گفتند: "ما هرگز اهل این نبودیم که نقش مدیریتی را در حالی که فکر می کنیم راه بهتری برای اداره شرکت وجود دارد حفظ کنیم. آلفابت و گوگل دیگر به دو مدیرعامل و یک رئیس هیات مدیره نیاز ندارند."

سوندار پیچای با صدور بیانیه ای از نقش تازه خود استقبال کرد و نقش دو بنیانگذار گوگل را ستود. او گفت: "بنیانگذاران (گوگل) به همه ما برای تاثیر گذاشتن بر دنیا فرصت خارق العاده ای داده اند."

سوندار پیچای که در هند به دنیا آمده، در کشورش در رشته مهندسی تحصیل کرده است. پیچای سپس در دانشگاه های استنفورد و پنسیلوانیای آمریکا به تحصیلاتش ادامه داد و در سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست.

دیو لی، گزارشگر تکنولوژی بی‌بی‌سی، می گوید که این بزرگ ترین تغییر و تحول در ساختار مدیریت گوگل از زمان تاسیس این شرکت در سال ۱۹۹۸ میلادی است.

خبرنگار بی بی سی می گوید با این حال دو بنیانگذار گوگل همچنان قدرت خود را حفظ خواهند کرد زیرا در هیات مدیره شرکت آلفابت اکثریت آرا (۵۱ درصد) را در کنترل خود دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما