شناسهٔ خبر: 36819342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا عربستان به سوی ورشکستگی اقتصادی پیش می‌رود؟+ اینفوگرافی

به اعتقاد کارشناسان، حداکثر مبلغ جمع‌آوری‌شده محمد بن سلمان از فروش سهام آرامکو به نصف کسر بودجه عربستان هم نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سیدعماد حسینی- به اعتقاد کارشناسان، حداکثر مبلغ جمع‌آوری‌شده محمد بن سلمان از فروش سهام آرامکو به نصف کسر بودجه عربستان هم نمی‌رسد.

 

روزنامه واشینگتن پست در گزارشی خبر داد در سایه سیاست‌های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، این کشور به سوی ورشکستگی اقتصادی پیش می‌رود و در حال حاضر با کسر بودجه بی‌سابقه‌ای دست به گریبان است.

 

به نوشته این روزنامه آمریکایی، هرچند این شاهزاده سعودی بارها برای فروش سهام شرکت آرامکو در بورس لندن و نیویورک تبلیغ کرد و اعلام کرد به دنبال کسب 100 میلیارد دلار از این راه است، اما آنچه تاکنون به دست آورده بسیار کمتر از آن چیزی است که او برای آن برنامه‌ریزی می‌کرد.

 

قرار است 25 میلیارد دلار از سهام این شرکت بزرگ نفتی عربستانی به طور انحصاری در منطقه خلیج‌فارس فروخته شود، این در حالی است که اکثر موسسات بین‌المللی حاضر نشدند دست به خرید سهام بزنند و مسئولان این برنامه از بیم شکست آن را تاکنون در بازار لندن یا نیویورک عرضه نکرده‌اند.

 

در این روزنامه آمده که کاهش بسیار قابل توجه سطح توقعات بن سلمان از فروش سهام آرامکو به دلیل کاهشی است که در اعتماد بین‌المللی به رژیم حاکم بر این کشور پدید آمده است.

 

اما ولیعهد عربستان طی چند سال گذشته ثابت کرده حاکمی بی‌پرواست و اهل بهره گیری از تجربیات و شکست های گذشته خود نیست.

 

بن سلمان که وجهه کشورش به دلیل قتل جمال خاشقچی خدشه‌دار شده است، همزمان با آغاز فروش سهام آرامکو موج جدیدی از بازداشت‌ها را در میان نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان فضای مجازی به راه انداخت و در حالی انتقام شکست در فروش بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان را از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای عربستانی می‌گیرد که تمامی بازداشت‌شدگان از زمان روی کار آمدن بن سلمان هیچ نوع فعالیتی در مخالفت با او و سیاست‌هایش از خود نشان نداده‌اند.

 

اینفو عربستان

نظر شما