شناسهٔ خبر: 36818987 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مامور قلابی جنوب پایتخت دستگیر شد

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد که با جعل عنوان ناجا و سایر ارگان‌های نیرو‌های مسلح، ازشهروندان اخاذی می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سرهنگ رسول محبت با اعلام این خبر، گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان جنوب تهران مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان نیرو‌های نظامی و انتظامی از آن‌ها به طرق مختلف اخاذی کرده است، تحقیق و بررسی گزارش اعلامی برای شناسایی و دستگیری این فرد جاعل در دستور کار ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی بیان داشت: در بررسی و پایش اطلاعاتی، مشخص شد متهم فردی سابقه دار و آشنا با ماموریت‌های نیرو‌های انتظامی بوده و در طول این مدت با جعل مهر و اوراق نظامی به طرز ماهرانه‌ای اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از تعدادی از کسبه و بازاریان و شهروندان ساکن در محله خانی آباد شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرارگرفت و در نهایت با دستور قاضی پرونده تلاش برای دستگیری این فرد جاعل، در اولویت کاری ماموران قرار گرفت.

محبت تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در حوالی خیابان میعاد، بامداد روز گذشته سیزدهم آذر ماه متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی خود اعتراف کردند، اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه شبه سلاح (تفنگ بادی ۴ ونیم) که با تغییر در ظاهر سلاح به شکل کلاشینکف دیده می‌شود، یک قبضه شبه سلاح (فندکی) کمری، ۲ جلد گاز اشک آور و یک جلد دستبند، یک عدد شوکر، تعداد ۷ عدد فشنگ مشقی، تعداد کثیری اوراق و مدارک مربوط به سازمان‌های دولتی و ... کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۷ تن از وی مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: تحقیق و شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: متهم به همراه آلات و ادوات و اوراق کشف شده برای ادامه رسیدگی به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما