شناسهٔ خبر: 36818601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

انفجار در مسیر کاروان نظامی ترکیه در حلب سوریه

یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر حرکت کاروان نظامی ترکیه در جرابلس حلب منفجر شد که در پی آن، پنج نظامی ترکیه‌ای کشته شدند.

صاحب‌خبر -
یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر حرکت کاروان نظامی ترکیه در جرابلس حلب منفجر شد که در پی آن، پنج نظامی ترکیه‌ای کشته شدند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، یک خودروی بمب‌گذاری شده شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در استان حلب سوریه منفجر شد که در جریان آن یک کاروان نظامی ترکیه هدف قرار گرفت.
 
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که هنگام عبور یک کاروان نظامی ترکیه، این خودرو در شهر جرابلس واقع در شرق استان حلب منفجر شد.
 
سانا خبر داد که در پی این انفجار دست کم پنج سرباز ترکیه‌ای کشته و 12 سرباز دیگر نیز زخمی شدند.
 
این کاروان نظامی ترکیه قصد داشت به سمت پایگاه «البلدق» واقع در شرق جرابلس برود.
 
منابع محلی خبر دادند که افراد زخمی بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و بالگردهای ترکیه‌ای نیز در حال گشت‌زنی در منطقه بودند.
 
در همین ارتباط، ایگاه خبری معارض «الدرر» گزارش داد که این برای نخستین بار بود که نظامیان ترکیه‌ای در این منطقه هدف حمله قرار گرفتند.
 
الدرر مدعی است که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در پس این انفجار قرار دارند.
 
این پایگاه در توضیح جزئیات انفجار مذکور، خبر داد، حمله به نظامیان ترکیه از طریق بمب‌گذاری خودرو «هیوندای-ون» بوده است. این خودرو در نزدیکی ایست‌وبازرسیی البلدق پارک بوده است.
 
خبرنگار الدرر می‌گوید، این خودرو در کنار جاده پارک شده بود و یکی از لاستیک‌ها نیز درآورده شده بود تا کسی به این خودرو شک نکند و همه فکر کنند که این خودرو، خراب شده است.
 
وی تصریح کرد، پس از اینکه کاروان نظامی ترکیه در حال عبور بود، این خودرو، از دور منفجر شد و چندین نفر از نظامیان ترکیه زخمی شدند و به بیمارستانهای وابسته به این کشور انتقال یافتند.
 
این در حالی است که ترکیه به همراه تروریستهای همپیمان خود در جریان عملیات اخیر خود موسوم به «چشمه صلح» بخش‌های شمالی خاک سوریه را اشغال کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما