شناسهٔ خبر: 36817627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

معارفه امام جمعه جدید خرم آباد

مراسم معارفه سید احمد رضا شاهرخی به عنوان نماینده جدید، ولی فقیه در لرستان، با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در این آئین، آیت الله محمدی گلپایگانی، با قدردانی از خدمات ۱۲ ساله حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده‌ی پیشین، ولی فقیه در استان لرستان حکم امام جمعه جدید خرم آباد را قرائت کرد.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای سیداحمد شاهرخی دامت افاضاته، نظر به پایان مسئولیت جناب حجةالاسلام آقای میرعمادی و با تشکر و قدردانی از زحمات ایشان در این سالها، جنابعالی را که خود برخاسته از میان همان مردم و شناخته شده و متعلق به آن منطقه می‌باشید به نمایندگی خود در استان لرستان و امامت جمعه‌ی شهر خرم‌آباد منصوب می‌کنم. خاطره وفاداری صادقانه‌ی مردم شجاع آن استان به انقلاب و نظام اسلامی و راه مستقیم امام بزرگوار هرگز از ذهنیت کشور و ملت زدوده نخواهد شد. حضور جنابعالی ان‌شاءالله باید به تقویت این ایمان خالص و حمایت از جوانان مؤمن و ایجاد فضای سلامت معنوی و محبت اسلامی بینجامد. بهره‌گیری از فرزانگان حوزه و دانشگاه توصیه مؤکد اینجانب است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین معرفی امام جمعه جدید خرم آباد با ابلاغ سلام گرم مقام عظمای ولایت به مردم ولایتمدارلرستان به توطئه و فتنه دشمنان جهان اسلام گفت: همه فتنه‌ها زیرسر آمریکا، انگلیس و آمریکاست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با قدردانی از نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی گفت: باید سپاسگزار این نیرو‌ها بود چراکه به پادو‌های شیاطین بخصوص در حوادث اخیر اجازه نفس کشیدن ندادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر موضع گیری‌های اخیر مقام معظم رهبری بعد ازافزایش قیمت بنزین و آشوب‌های اخیر در درس خارج فقه نبود یقین داشته باشید الان وضع چیز دیگری بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: وجود ذخائر غنی فراوان، جوانان ارزشمند و تقدیم بیش از ۶ هزار شهید والا مقام به نظام و انقلاب ایجاب می‌کند برای مرتفع کردن مشکلات مردم این استان تلاش‌های جدی صورت گیرد.

وی به شخصیت‌های طراز اول لرستان درحوزه مذهبی و سیاسی اشاره کرد و گفت: آیت اله بروجردی که سال‌ها مرجع عالی مقام جهان اسلام بود و نیز آیت الله کمالوند از شخصی‌های تاثیر گذاردر حوادث قبل از پیروزی انقلاب درهمراهی با امام و دیگر انقلابیون نقش اساسی ایفا کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری از امام جمعه جدید خرم آباد خواست ضمن توجه و پیگیری جدی مشکلات مردم لرستان سنگ صبور مردم این استان ولایتمدار باشد.

حجت الاسلام والسلمین محمدی گلپایگانی به نقش عوامل اصلی در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: یقینا تعدادی از افراد شرکت کننده در حوادث اخیر جوانانی بودند که از سر نا آگاهی وارد این معرکه شدند که رافت اسلامی حتما در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد، اما هیچ کشوری در دنیا با سر دسته‌های این آشوبگران کوتاه نخواهد آمد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در این آیین با قدردانی از خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امام جمعه سابق خرم آباد از امام جمعه خرم آباد و نماینده جدید، ولی فقیه در لرستان به عنوان یکی از فضلای ارزشمند استان نام بردند و خواستارهمکاری همه با ایشان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری همچنین گفت: نماینده، ولی فقیه در استان‌ها دروحدت بخشی، کمک به توسعه و نیز پشتیانی ازحرکت عمومی همه خاد مان نظام دراستان‌ها نقش اساسی دارند.

استاندار لرستان، به نقش نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها اشاره کرد و گفت: بررسی احکام رهبر معظم انقلاب برای نمایندگان خود در استان‌ها بیانگر اینست که وظایف سنگین و خطیری برعهده دارند.
سید موسی خادمی بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با نماینده جدید، ولی فقیه در لرستان تاکید کرد و گفت: ازهمه ظرفیت‌های نهاد نمایندگی، ولی فقیه برای توسعه استان استفاده خواهیم کرد.

استاندار لرستان همچنین حضوررئیس دفتر مقام معظم رهبری و نیز رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در لرستان فرصت مغتنمی بر شمرد و اظهار امیدواری کرد از این فرصت حداکثر استفاده به عمل آید.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد به نمایندگی از ائمه جمعه استان با اشاره به وظایف سنگین علمای دین و نیز مشکلات لرستان در بخش‌های مختلف خواستار توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی برای مرتفع کردن این مشکلات شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امام جمعه قبلی خرم آباد هم به حضور ۱۲ ساله خود در لرستان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در لرستان اشاره کرد و گفت: منظومه فکری مقام معظم رهبری در نماز جمعه بر ۵ اصل اساسیِ اقامه نماز، حفظ وحدت، توجه ویژه به نسل جوان، خدمت صادقانه و مردمداری استوار است.

نماینده سابق، ولی فقیه درلرستان اقامه ۵۸۸ نمازجمعه وبرگزاری ۷۵۰ جلسه تفسیر قرآن در کنار راه اندازی چند مدرسه دینی در لرستان همه درراستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب و منظومه فکری مقام عظمای ولایت در نماز جمعه بود.

امام جمعه سابق خرم آباد با اعلام اینکه خودم را لرستانی می‌دانم از همراهی خوب و مداوم اقشار مختلف مردم قدردانی کرد و گفت: تا پای جان درخدمت ولایت و انقلاب خواهم بود.

امام جمعه جدید خرم آباد هم به عنوان آخرین سخنران این مراسم با قدردانی از حسن اعتماد مقام عظمای ولایت و نیز خدمات نماینده پیشین، ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی افزود: توسعه لرستان نیازمند همراهی وهمفکری همه دلسوزان لرستان در سایه مشورت و خرد جمعی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی با اشاره به مطالبات مقام عظمای ولایت از نمایندگان خود درمراکز استان‌ها اضافه کرد: وظیفه دینی، شرعی و قانونی ماست که در جهت برآوردن کردن مطالبات ایشان تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

نظر شما