شناسهٔ خبر: 36816945 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

آیفون‌های سال آینده احتمالا حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش دارند

حسین رجب چالی / androidauthority

صاحب‌خبر -

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل احتمالا آیفونی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای بازار چین معرفی می‌کند
  • اپل حسگر اثر انگشت اولتراسونیک توسعه می‌دهد

طبق شایعه‌ی جدیدی از Economic Daily News که از طریق MacRumers منتشر شده، اپل در حال مذاکره با کوالکام و دیگر تأمین‌کنندگان برای استفاده‌ی دوباره حسگر اثر انگشت در گوشی آیفون است. هرچند، این بار ممکن است حسگر زیر صفحه‌نمایش گوشی اپل باشد.

شایعات حاکی از آن است که این اتفاق احتمالا سال آینده خواهد افتاد. همچنین احتمال اینکه حسگر اثر انگشت از نوع اولتراسونیک باشد نیز وجود دارد؛ تاکنون فقط سری سامسونگ گلکسی اس ۱۰ از این حسگر استفاده کرده‌اند.

سنسو اثر انگشت

اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، اولین‌بار است که یک آیفون از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. اپل از آیفون ۱۰ به بعد، از فیس آیدی اختصاصی خود استفاده کرده که فقط به تشخیص چهره به‌عنوان یک عامل امنیتی متکی است.

تشخیص چهره آیفون 10

بعید به‌نظر می‌رسد که اپل فیس آیدی را رها کند. امکان دارد که این شرکت حسگر اثر انگشت را به‌عنوان گزینه‌ی امنیتی ثانویه در آیفون‌های رده‌بالای خود دوباره به کار گیرد. همچنین می‌تواند از حسگر درون صفحه در آیفون «اقتصادی» که شایعه‌ی کار روی آن درز کرده، استفاده کند اما در حال حاضر از آن به‌عنوان آیفون SE 2 یاد می‌شود.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر

به‌تازگی گوگل، پیکسل ۴ را بدون حسگر اثر انگشت معرفی کرد. این حرکت، اتفاقی نادر در دنیای اندروید است؛ زیرا سال‌ها است که حسگر اثر انگشت بخشی از طراحی گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

در حال حاضر شایعات موجود، عرضه‌ی دو مدل آیفون در سال آینده را محتمل می‌دانند؛ نمونه‌ای اقتصادی برای نیمه‌ی اول سال و محصولی رده‌بالا در ماه سپتامبر.

بیشتر بخوانید:

اپل سال ۲۰۲۱ احتمالا آیفونی بدون درگاه لایتنینگ معرفی می‌کند
گوشی‌های 5G سهم فروش ۵ درصدی بازار پرچم‌داران را ازآن خود کردند
اپل خاموش شدن ناگهانی بعضی مدل‌های مک‌بوک پرو 13 اینچی را تایید کرد
حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر 3D Sonic Max کوالکام معرفی شد
نخستین اولویت کوالکام در همکاری با اپل، سرعت بخشیدن به توسعه آیفون 5G است

برچسب‌ها:

نظر شما