شناسهٔ خبر: 36816519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز به کار «محفل ادبی فیض» در کتابخانه پارک‌شهر

نغمه مستشار نظامی گفت: محفل ادبی فیض همزمان با مراسم بزرگداشت علامه فیض کاشانی در روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۵تا ۱۷ در محل کتابخانه مرکزی پارک شهر با حضور استادان، شاعران و علاقه‌مندان آغاز به کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

نغمه مستشار نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره آغاز به کار «محفل ادبی فیض» اظهار داشت: ‎نظر به توجه ویژه مقام معظم رهبری به شعر و ادبیات پارسی و تاکید ایشان بر تقویت جریان‌های سالم و اصیل ادبی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به برگزاری محافل ادبی در سطح کتابخانه‌های عمومی کرده است.

این شاعر تصریح کرد: این محافل ادبی شامل جلسات معرفی، رونمایی، نقد کتابهای ادبی، شعر خوانی، داستان کوتاه و برگزاری کارگاه‌های شعر و داستان خواهند بود. بر این اساس محافل ادبی با جذب علاقه مندان به فعالیت‌های ادبی، با برگزاری جلسات نقد کتاب و کارگاه‌ها و جلسات شعر خوانی و آموزش شعر و علاوه بر ارتقای سطح مطالعه عمومی، در راستای آفرینش و تولید آثار ادبی فاخر در کتابخانه‌های عمومی کشور جدیت دارد.

مستشار نظامی اضافه کرد: ‎نخستین محفل ادبی اداره کل کتابخانه‌های استان تهران به زودی تحت عنوان محفل ادبی فیض در ‎کتابخانه مرکزی پارک شهر شروع به کار خواهد کرد، و از کلیه شاعران، نویسندگان، منتقدین، پژوهشگران و علاقه‌مندان ‎جهت عضویت در محفل ادبی فیض دعوت به عمل می‌‌شود. مهمترین فعالیت‌های این محفل ادبی عبارتند از: ‎برگزاری جلسات ادبی، ‎رونمایی و نقد کتابهای ادبی، ‎برگزاری مراسم تجلیل ،بزرگداشت و یادبود شاعران، ‎برگزاری کلاسهای فن شعر ونویسندگی خلاق، ‎ثبت نام اعضا در بانک اطلاعاتی هنرمندان نهاد کتابخانه‌ها و.. است.

بر اساس این گزارش، ‎جلسه آغاز به کار محفل ادبی فیض همزمان با مراسم بزرگداشت علامه فیض کاشانی در روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۵تا ۱۷ در محل کتابخانه مرکزی پارک شهر با حضور استادان، شاعران و علاقه مندان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما