شناسهٔ خبر: 36815592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انجمن کتابخانه‌های عمومی آستارا در کشور برتر شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا گفت: انجمن کتابخانه‌های این شهرستان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران، درجه برتر کشور را کسب کرد و از فرماندار آستارا به عنوان رئیس این انجمن تقدیر شد.

صاحب‌خبر -

آرزو عباس زاده روز پنجشنبه اظهار کرد: انجمن کتابخانه های عمومی آستارا به دلیل تعامل سازنده با نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تشکیل منظم جلسات، نظارت و ارزیابی دقیق وضعیت کتابخانه ها و بررسی مشکلات و موانع توسعه کتابخانه های عمومی این درجه را کسب کرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های فرماندار آستارا، یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا و در هفته کتاب امسال رونمایی شد.

 وی یادآور شد: امسال اعضای کتابخانه ها ۳۳ هزار جلد کتاب به امانت برده اند و شهرداری های آستارا و لوندویل، ۲۳۵ میلیون ریال از محل نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها اختصاص داده اند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا بیان کرد: نخستین کتابخانه گیلان در سال ۱۳۰۲ در آستارا تاسیس شده است و باید کتابخانه های این شهرستان از نظر منابع و تجهیزات در سطح بالایی باشند.

عباس زاده ادامه داد: آستارا با پیشینه فرهنگی غنی به عنوان شهر کتاب شناخته می شود و امیدواریم مسئولان عضو انجمن کتابخانه ها در جامه عمل پوشاندن به مصوبات آن همکاری کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و چهار کتابخانه آن، از ۶۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۲ هزار عضو برخوردار است.

نظر شما