شناسهٔ خبر: 36813381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دارو و واکسن آنفلوانزا به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به اندازه کافی دارو و واکسن مورد نیاز آنفلوانزا در استان تامین شده و اکنون هیچ نگرانی از تامین داروی این بیماران وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمودرضا مرادی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: هرسال در زمان آغاز فصل سرما با شیوع آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در سال جاری نیز شاهد اپیدمی و بروز همه‌گیری بیشتری نسبت به سالیان گذشته هستیم.

او گفت: باتوجه به شیوع این نوع بیماری در کشور و این استان آموزش‌های جدی برای تمام سطوح پزشکی و دست اندرکاران امر ارائه و علاوه بر آن، داروی مورد نیاز تهیه و تامین شده است.

او در ادامه با بیان اینکه افراد در معرض خطر در برابر این ویروس آسیب پذیرترند و باید بیشتر مراقبت شوند، توضیح داد: بیماران قلبی و عروقی، مبتلایان به آسم، بیماری های کلیوی و کبدی، متابولیک "دیابت"، افراد دارای مشکلات سیستم تنفسی، افرد دچار نقض سیستم ایمنی ،زنان باردار افراد بالای ۶۵ سال و زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه و موثری در خصوص بیماری آنفلوآنزا از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه انجام شده است. 

دکتر مرادی افزود: اطلاع رسانی لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و رعایت نکات بهداشتی مورد نیاز از طریق رسانه ها ، بویژه با پخش مصاحبه ها و برنامه های مختلف در صدا و سیما انجام شده و همچنان ادامه دارد.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است و سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و این بیماری را باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

این بیماری را یک بیماری واگیر شدید معرفی می‌کنند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می‌شود و علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

نظر شما