شناسهٔ خبر: 36813107 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

مشکل دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر تا پایان هفته رفع می‌شود

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر اینکه دانشجوی بازداشتی در وقایع اخیر نداشتیم، گفت: تعداد محدودی از دانشجویان از دانشگاه‌های دیگر در این وقایع دچار مشکل شدند که مشکل آنها تا پایان هفته رفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر اینکه دانشجوی بازداشتی در وقایع اخیر نداشتیم، گفت: تعداد محدودی از دانشجویان از دانشگاه‌های دیگر در این وقایع دچار مشکل شدند که مشکل آنها تا پایان هفته رفع خواهد شد.

 

فرهاد یکه یزداندوست ضمن بیان این مطلب به مهمترین سیاست و رویکرد دانشگاه خواجه نصیر به مناسبت روز دانشجو اشاره و اظهار کرد: ما در طول سال با مناسبت‌های مختلفی در دانشگاه‌ها مواجه هستیم که طبیعتا به فراخور جمع‌های دانشجویی و اعضای هیات علمی را شاهد هستیم اما طبیعا دانشگاه و همچنین سایر مراکز آموزشی و پژوهشی با یک شعف و هیجان خاصی این مناسبت‌ها را دنبال می‌کند و تسهیلات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه‌ها انجام می‌دهیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌هایی در رابطه با روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر انجام گرفته است و اما به طور کلی سیاست دانشگاه این است که نهایت همراهی لازم را با دانشجویان در فعالیت‌های مربوط به روز دانشجو به کار بگیرد. به همین مناسبت تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها و مجموعه‌های فرهنگی روز 16 آذر نشستی را با فعالان و تشکل‌های دانشجویی با بنده خواهند داشت و در این نشست نقطه نظرات خود را اعلام خواهند کرد.

 

رئیس دانشگاه خواجه نصیر همچنین در خصوص شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان و انتقاد وارد شده به این شیوه نامه نیز گفت: طبیعتا موارد و انتقاداتی در بین دانشجویان و دانشگاهیان به این شیوه نامه جدید انضباطی وجود دارد و البته تبادل نظراتی بین دانشگاههای بزرگ کشور در خصوص این شیوه نامه صورت گرفته است. به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها باید فرصتی پیدا کنند تا نقاط قوت و ضعف شیوه‌نامه را پیدا کنند چرا که این شیوه نامه قطعا نتوانسته همه نظرها را با خود همراه کند.

 

یزداندوست تاکید کرد: فکر می‌کنم خود افرادی که در تنظیم آن دخالت داشتند نیز مواردی را مطرح خواهند کرد و نظراتی را در این زمینه دارند اما من فکر در یک بازده زمانی می‌شود انعطاف و تغییراتی را در این شیوه نامه انجام داد که با نظر تمامی افراد و دانشجویان هماهنگی داشته باشد. بنابراین باید به ما این فرصت داده شود تا این نقاط را بشناسیم و دانشگاه نیز قطعا پشتیبان شرایط و حرکت‌های دانشجویی است و به این قضیه توجه خواهند کرد که مطالبات دانشجویی در این زمینه در نظر بگیرد.

 

یزدان دوست همچنین درخصوص رعایت عدالت بین فعالیت تشکل‌های مختلف دانشجویی نیز گفت: من بعید می‌دانم عدالت بین فعالیت تشکل‌های دانشجویان در نظر گرفته نشود چرا که مجموع همکاران ما در دانشگاه‌ها که پشتیبان این حرکت‌ها هستند و همچنین اعضای هیات علمی به طور عمومی هیچ تفاوتی برای آنها نمی‌کند که با تشکل‌های خاص برخوردهای متفاوت داشته باشند و ما به همه نظرات و آراء احترام می‌گذاریم.

به گفته وی، اگر تشکل‌ها بر اساس موارد مطرح شده در آیین نامه‌ها، چارچوب‌ها و مقررات فعالیت‌های خود را انجام دهند، طبیعتا برخورد یکسانی با تمام تشکلات دانشجویی صورت خواهد گرفت اما اینطور نیست که ما در دانشگاه‌ها به یک تشکل خاص نگاه یک سویه یا جانبدارانه داشته باشیم و یک حرکت دانشجویی را بر دیگری ترجیح بدهیم.

 

یزدان مهر همچنین با تاکید بر اینکه با هیچ درخواستی برای برگزاری مراسم دانشجویی مخالفتی صورت نگرفته است، گفت: همانطور که عنوان کردم اگر درخواست‌های تشکل‌ها در قالب مجوزها و قوانین و مقررات مطرح شده باشد مطمئنا با صدور آن مجوز هماهنگی صورت خواهد گرفت.

 

رئیس دانشگاه خواجه نصیر در پایان با تاکید بر اینکه هیچ دانشجویی در وقایع اخیر از دانشگاه خواجه نصیر بازداشت نشده است گفت: تا جایی که من اطلاع دارم اتفاقاتی که در برخی از دانشگاه‌های محدود وجود داشت در دانشگاه خواجه نصیر بروز پیدا نکرد. اگر هم مشکلی برای دانشجویان مطرح شده این مشکل یا برطرف شده است و یا در حال برطرف شدن است. در حال حاضر در این زمینه با مشکل حادی مواجه نیستند فقط تعداد محدودی از این دانشجویان نیز با مشکل مواجه‌اند که به نظر می‌آید تا پایان هفته مشکل آنها نیز برطرف خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما