شناسهٔ خبر: 36812538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ژاپن به دنبال اعزام 270 ملوان به غرب آسیا است

علیرغم هشدارهای مقام‌های ایران در خصوص حضور نیروهای خارجی در منطقه یک روزنامه ژاپنی از تصمیم توکیو برای اعزام 270 ملوان به غرب آسیا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علیرغم آنکه مقام‌های ایرانی بارها تأکید کرده‌اند که حضور نیروهای خارجی در منطقه خلیج‌فارس هیچ کمکی به صلح و ثبات و امنیت منطقه نمی‌کند، روزنامه «نیکی بیزنس» از تصمیم ژاپن برای اعزام 270 ملوان به غرب آسیا خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت ژاپن در صدد است تا 270 ملوان از نیروهای «خود-دفاعی» نیروی دریایی این کشور را به شمال دریای عرب که به خلیج عمان و تنگه باریک «باب المندب» منتهی می‌شود، اعزام کند. 

این روزنامه ژاپنی گزارش کرد که کابینه در صدد است طرح استقرار ملوان‌ها در غرب آسیا را تا پایان سال جاری میلادی به تصویب درآورد و احتمال می‌رود که به صورت سالیانه این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

طرح مذکور، خواستار اعزام ناوبالگردبر می‌شود که 250 ملوان در آن حضور دارند  و این ناو یک هواپیمای گشت‌زنی را نیز با خود حمل می‌کند.

بر اساس این گزارش، حدود 20 ملوان نیز برای هواپیمای گشت‌زنی «پی 3 سی» تخصیص داده می‌شوند و این هواپیما در حال حاضر در عملیات‌ مقابله با دزدان دریایی در امتداد ساحل خلیج عدن فعالیت دارد.

نیکی بیزنس در گزارش خود نوشت که این مأموریت یکساله شامل هرگونه شلیک گلوله نمی‌شود اما در صورتیکه نیروهای ژاپنی مورد حمله قرار گیرند، احتمال استفاده از سلاح طبق قانون نیروهای خوددفاعی وجود دارد.

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته (چهارشنبه)،  «یوشیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن گفت توکیو به ایران اطلاع داده که قصد دارد تعدادی از نظامیان ژاپنی را (موسوم به نیروی دفاع از خود) برای بهبود ظرفیت‌های جمع‌آوری اطلاعات و اطمینان از امنیت کشتی‌رانی به منطقه ارسال کند.(جزئیات بیشتر)

با اینحال، ایران تأکید دارد که حضور نیروهای خارجی در منطقه کمکی به تقویت امنیت و ثبات و صلح نمی‌کند و در جدیدترین این اظهارنظرها، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «ان اچ کی» ضمن تأکید بر مخالفت ایران با اقدام ژاپن در اعزام نیروی نظامی به خلیج‌فارس تأیید کرد که حضور نیروهای خارجی نمی‌تواند به ثبات و صلح منطقه منجر شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما