شناسهٔ خبر: 36810889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خود درمانی در آنفلوانزا ممنوع

باشگاه خبرنگاران

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر سال بیماری آنفلوانزا در آبان ماه شایع می‌شد، اما امسال از اوایل مهر شاهد شیوع آن در ایران و اغلب کشورهای دنیا بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، جانبخش مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر سال این بیماری در آبان ماه شایع می‌شد، اما امسال از اوایل مهر شاهد شیوع آن در ایران و اغلب کشورهای دنیا بودیم به طوری که اکنون در دوره اوج شیوع و همه‌گیری آن قرار داریم و حداقل تا ۲ هفته آینده همه گیری آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

شاه علامت آنفلوانزا را بشناسید

او گفت : پس از گذر از فاز اول این بیماری حدود دو ماه آینده وارد فاز دوم این بیماری خواهیم شد که باید تمام امکانات لازم در این خصوص فراهم شود.

جانبخش افزود : ویروس آنفلوانزا یک ویروس غیر قابل پیش بینی است و امسال شدت بیماری و طول دوره بیماری آن از سال‌های گذشته بیشتر است. به نظر می‌رسد این روزها ویروس بیماری آنفلوانزا به علت تغییرات ژنتیکی، مقداری قوی‌تر و تهاجمی‌تر شده است.

او افزود : مهمترین ویروسی که امسال عامل مرگ در کشور بوده ویروس H۱N۱ است که بیش از نیمی از موارد مرگ این بیماری به این ویروس مربوط است و ویروس آنفلوانزا H۳N۲ نیز با میزان کمتر دومین ویروس شایع در بین افراد مبتلا در کشور است.

جانبخش گفت : علایم این بیماری با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای آنفلوانزا ذکر کرد، اما تب، درد عضلانی، اسکلتی و تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده شده است.

او افزود : بهترین روش پیشگیری از بروز آنفلوانزا توجه به تغذیه و استفاده ازلبنیات و سبزیجات در برنامه غذایی، رعایت اصول بهداشت فردی مانند شستن مداوم دست‌ها با صابون و آب گرم و استفاده از تهویه هوا در محیط‌های بسته، اجتناب از خودتجویزی و استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک و کورتن و تزریق واکسن در زمان مناسب است .

نظر شما